Na týchto stránkach sa rýchlymi či všeobecne športovými autami obvykle zaoberať nebudeme, svojim spôsobom ale neporušujeme naše pravidlá ani najnovšími kreáciami od Daihatsu. Tieto drobné autíčka japonskej triedy Kei Car sú poháňané miniatúrnymi radovými trojvalcami s výkonom buď 46 alebo 52 koní a to má (uznajte sami) podľa akýchkoľvek mierok k športovaniu pomerne ďaleko. Dovoľte však najprv, aby sme vám vysvetlili, kde sa tu zobrali.
Tokio len virtuálne
Ak sledujete novinky zo sveta aut, asi ste si všimli, že medzinárodné i lokálne automobilové výstavy sú momentálne mŕtve. Organizátori kvôli pandémii koronavírusu rušia jeden podnik za druhým a lepšie na tom nebudeme pravdepodobne ani v roku 2021. Svoje o tom vedia usporiadatelia tokijského autosalónu, ktorý mal otvoriť svoje brány v polovici januára, lenže... neotvorí. A aby sa povestný vlk nažral a koza ostala celá, rozhodli sa Japonci spustiť v termíne od 15. do 17. januára podujatie Tokyo Auto Salon 2021 aspoň virtuálne.
Ako to presne bude prebiehať, vám momentálne nepovieme, v predstihu vám však môžeme predstaviť dva exponáty, ktoré v spomínanom termíne uvidíte naživo. Obe štúdie pochádzajú z dielní Daihatsu, ich základom sa stala mikro-dodávka Hijet a asi by sme ich nemali brať zase tak vážne. Prvá dostala meno Jumbo Sportza a je ukážkou toho, ako to vyzerá, keď má konštruktér dodávok horúcu krv a nesplnené ambície. Vďaka tomuto zápalu vznikol z pôvodne uzatvorenej plechovej krabičky dvojsedadlový roadster-pickup schopný prepraviť napríklad chladničku nastojato. Jeho detailné technické parametre momentálne nepoznáme, ale hádame, že nebude zďaleka tak rýchly, ako naznačuje jeho znížený podvozok, nízky veterný štít či výfukový systém vytiahnutý do ľavého prahu.
Druhým príspevkom Daihatsu je o niečo konvenčnejšia a neuveriteľne roztomilá malá dodávka Jumbo Camper, ktorá je vlastne (ako jej názov naznačuje) karavanom. Akurát nie „jumbo“ ale miniatúrnym. Ako je možné sa v ňom vyspať, nám z jednej fotografie nie je úplne jasné ani vo chvíli, keď zohľadníme trochu inú fyziognómiu Japoncov. Je ale možné, že niekde vo svojich útrobách ukrýva rozkladací stan alebo iný typ konštrukcie, ktorá to vysvetlí. Na to si ale budeme musieť ešte pár týždňov počkať.