Ako sme už naznačili v úvode, najnovším produktom z Trstenej je najmenší model LKT 60, ktorý je poháňaný preplňovaným radovým štvorvalcom Cummins F3.8. Vznetový motor americkej značky má objem 3,8 litra, a pretože jeho výfukové plyny čistí DPF, oxidačný filter i systém SCR so vstrekovaním močoviny, plní najprísnejšiu normu Stage V aj bez recirkulácie výfukových plynov.
Dieselový agregát má najvyšší výkon 90 kW, teda 122 koní, k dispozícii má 90-litrovú nádrž na naftu a zaujímavé tiež je, že v porovnaní so svojim predchodcom má o 10 percent vyšší výkon, o 20 percent navýšený maximálny krútiaci moment, jeho prevádzkovú efektivitu sa podarilo zvýšiť o 3 percentá a okrem toho má o 30 percent nižšiu hmotnosť a v motorovom priestore zaberá až o 50 percent menej miesta.
Prevodovka, nápravy, brzdy...
Pohonná jednotka LKT 60 spolupracuje s hydrostatickou prevodovkou Danfoss, sekunduje jej dvojstupňová rozvodovka Dana a od toho istého výrobcu pochádzajú aj obe tuhé nápravy. Ako v takýchto strojoch býva zvykom, jedna rýchlosť je použiteľná pri presunoch v teréne, zatiaľ čo „dvojka“ pri presunoch po bežných cestách, kde LKT vyvinie maximálnu rýchlosť 38 km/h.
Riadenie kĺbového vozidla zabezpečujú dva lineárne hydromotory a za zmienku určite stojí i diferenciál s lamelovou elektro-hydraulicky ovládanou uzávierkou. Brzdy sú lamelové, ovládané brzdičom Safim, s elektro-hydraulickou parkovacou brzdou. LKT 60 s rázvorom 2,5 metra stojí na pneumatikách s rozmermi 480/65-28.
Nová „Šesťdesiatka“ sa svojimi rozmermi i hmotnosťou 7500 kg približuje pôvodnému legendárnemu modelu LKT 81 T, svojimi schopnosťami, technológiami i konštrukciou ho však logicky násobne prevyšuje. Výrobca hovorí, že jeho relatívne nízka váha je ideálna k tomu, aby mohol byť LKT 60 vďaka nízkemu mernému tlaku na pôdu nasadený aj na území národných parkov a úspešne zvládne i mäkšie podložia z ílu, pieskovca, vápenca či iných sedimentov.
Bezpečný po všetkých stránkach
Samozrejmosťou sú certifikáty ochrany posádky ROPS (prevrátenie), FOPS (padajúce predmety) i OPS (obecná ochrana operátora pred prienikom predmetov), pričom novinka bola navrhnutá aj s ohľadom na väčší komfort vodiča. Ten má k dispozícii odpružené sedadlo, vylepšený výhľad a nechýba ani možnosť priplatiť si za diaľkové ovládanie stroja, ktoré podľa prevedenia zvláda štart, pojazd, plyn, zatáčanie, pracuje s navijakmi a ovláda i zadný štít.
Keď už sme pri navijakoch, mali by sme dodať, že v LKT máte štandardný elektro-hydraulický dvojbubnový systém s ťažnou silou dvakrát 60 kN s voľným odvíjaním lana, ktorý je poháňaný hydromotorom Danfoss. Maximálna rýchlosť navíjania je 0,8 metra za sekundu a laná majú dĺžku 90 metrov (s priemerom 12 mm), respektíve 75 metrov (s priemerom 13 mm).
V rámci príplatkovej výbavy si môžete objednať výkonnejšie navijaky s keramickými spojkami, zadný štít s kladkami a ochranným rámom, ale v ponuke je tiež nezávislé kúrenie Webasto, hydraulické manipulátory s drapákmi na rôzne veľkú guľatinu, dvojdisková fréza, mulčovač, strihacie hlavice, protišmykové reťaze... skrátka, je to veľa.
zdroj: LKT