Jeho latinské meno odkazuje na rod koní a hádame, že ho jeho autori takto nazvali práve preto, že je nástupcom kedysi v lesoch bežne používaných koní pri ťažbe dreva. Equus 175N má dĺžku 6678 mm, šírku 2450 mm a výšku 2870 mm. V ťažkom teréne je nepochybne značnou výhodou jeho svetlá výška až 544 mm, a keď už preberáme rozmery, pridávame aj rázvor 3208 mm.
Ako vidíte, nejde o žiadnu malú hračku, a to vám ešte prezradíme, že v závislosti od prevedenia a doplnkovej výbavy môže vážiť až desať ton. Podľa samotného výrobcu patrí k jeho výhodám robustná konštrukcia, vysoká prevádzková efektivita a spoľahlivosť.
Equus je poháňaný preplňovaným naftovým štvorvalcom značky Cummins, konkrétne modelom B45. Má objem 4,5 litra a produkuje maximálny výkon 175 koní pri 2200 otáčkach za minútu. Najvyšší krútiaci moment 780 newtonmetrov je k dispozícii od 1500 ot./min. Agregát pracuje s priamym vstrekovaním common-rail a aj bez recirkulácie výfukových plynov systémom EGR plní momentálne najprísnejšiu emisnú normu Stage V.
Prenos výkonu z pohonnej jednotky na kolesá zabezpečuje hydraulika s tromi automatickými módmi a dvomi mechanickými prevodmi typu korytnačka-zajac. Ten prvý, redukovaný a logicky pomalší je určený na prácu, pričom vozidlu umožňuje pohybovať sa rýchlosťou v rozsahu od 0 do 18 km/h. Druhý (tradične označený zajac) je zase vhodný k pohodlnejšej preprave na bežných cestách rýchlosťami od 0 do 40 km/h a výrobca upozorňuje, že jeho systém sa neprehrieva ani pri plnom zaťažení a presunoch na dlhé vzdialenosti.
Srdcom hydraulického systému od firmy Danfoss je hydromotor s nedávno zväčšeným objemom na 300 centimetrov kubických. Pracuje s doskou umožňujúcou náklon až 45 °, čo podľa Sittransu zvýšilo jeho účinnosť a práve väčší objem konštruktérom umožnil znížiť otáčky pri nezmenenom výkone. Súčasťou pohonu je tiež rozvodová skriňa s možnosťou výberu režimu 4x2 alebo 4x4, pričom vodič odpojuje zadnú nápravu.
Základom stroja je zalamovací rám zvarený z vysokopevnostnej ocele, ktorý je doplnený o tuhé nápravy s mokrými lamelovými brzdami, ručnou brzdou na všetky štyri kolesá a stopercentnou uzávierkou diferenciálov. Pochádzajú od nemeckej spoločnosti NAF a sú dimenzované na sedemnásť ton.
Štandardné pneumatiky traktora majú rozmer 23.1-26 (so šírkou 600 mm) a s celkovým rozchodom kolies 2450 mm môže byť stroj naložený aj na bežným kamiónom. V sériovej výbave nechýba ani navijak s čelným ozubením v prevodovej skrini, ktorý má dva bubny. Jeho ťažná sila je v závislosti na verzii 2 x 8 až 2 x 11 ton.
Lesný traktor Equus sa vďaka prídavnému náradiu a nástrojom dokáže veľmi rýchlo zmeniť na multifunkčný stroj vhodný na stavby, úpravy terénu, ale hodí sa i na komunálne služby. Rýchloupínací systém dovoľuje inštaláciu hydraulickej ruky značky Equus a k nej môžete mať pripojené bežné lesné drapáky, drapáky na haluzinu, mulčovacie či vyžínacie hlavy, drapáky s pílou či iné typy lyžíc.
Stroje Equus sú v ponuke v troch základných verziách
Equus 175N Basic
Základné prevedenie vybavené prednou radlicou, zadným štítom a navijakom. Je vhodné pre užívateľov, ktorí nepotrebujú žiadne špeciálne či prídavné náradie.
Equus 175N Universal
Verzia Basic vybavená hydraulickou rukou Equus 120 s drapákom a kliešťami na guľatinu (tzv. klembank). Vhodné predovšetkým na prácu s drevom.
Equus 175N Harvester
Verzia Basic s hydraulickou rukou Equus 120 s hlavou určenou na ťažbu dreva.
zdroj: Sittrans