Obidva nové stroje sú poháňané identickým preplňovaným radovým šesťvalcom Deutz TCD 6.1 L06, ktorý má objem 6,1 litra a plní aktuálnu najprísnejšiu normu Stage V. Diesel produkuje maximálny výkon 247 koní a najvyšší krútiaci moment kulminuje hodnotou 1072 newtonmetrov pri 1500 otáčkach za minútu. Interval výmeny oleja bol aktuálne posunutý na 1000 moto-hodín, pričom agregát má k dispozícii nádrž na naftu s objemom zväčšeným zo 400 na 505 litrov a pre výfukový systém je tu zásobník na 32 litrov močoviny AdBlue.
Sedmičky pracujú s novou prevodovkou SDF TTV Compound, ktorá je podľa výrobcu efektívnejšia a ponúka tiež lepšiu akceleráciu. Pre model 7250 TTV je určená verzia T7560, ktorá pri maximálnej rýchlosti 60 kilometrov za hodinu točí 1799 ot./min., pri päťdesiatke je to 1499 ot./min. a pri 40 km/h otáčky padajú na 1199 ot./min. Verzia HD dostala prevodovku s označením T7780 a jej finálny prevod je trochu kratší. Pri šesťdesiatke, päťdesiatke a štyridsiatke točí 1830, 1535, prípadne 1220 otáčok za minútu.
Vynovený Deutz-Fahr dostal zadné pneumatiky s priemerom zväčšeným na 2,05 metra a užitočné zaťaženie traktorov sa zvýšilo na 6,5 tony. Celková hmotnosť radu 7 poskočila na 15,5, respektíve rovných 16 ton v prípade modelu HD. Oba stoje pracujú s takzvaným inteligentným odpružením prednej nápravy a suchými kotúčovými brzdami, a keďže konštruktéri prepracovali aj predné zavesenie a použili pneumatiky s rozmerom 600/65 R30, zároveň sa im podarilo zmenšiť polomer zatáčania skoro o dva metre.
Hydraulický systém s objemom 90 litrov je nezávislý od olejového okruhu prevodovky, pričom čerpadlo Load Sensing ponúka prietok 120, 160 alebo 210 litrov za minútu. Zadný trojbodový záves štandardného modelu má nosnosť 10 000 kg, pre verziu HD je to až 11 100 kg. A keď už sme pri závese, za zmienku stojí systém s označením TIM. Ten dovoľuje obojsmernú komunikáciu medzi traktorom a novou generáciou náradia, takže niektoré funkcie budú môcť byť ovládané automaticky, bez zásahu obsluhy.
Predný záves traktorov má kapacitu 5450 kg a môžete ho spojiť s vývodovým hriadeľom Dual Speed, ktorý prostredníctvom rozhrania InfoCentrePro dovoľuje meniť rýchlosť od 1000 do 1000ECO. Servisné intervaly prevodovky a hydraulického okruhu? V oboch prípadoch výrobca odporúča výmenu po 2000 pracovných hodinách.
Nakladač, prídavné osvetlenie i telematika
Ďalšou novinkou strojov Deutz-Fahr 7 TTV je osvetlenie a ReadyKit (teda príprava) pre čelný nakladač Profiline FZ80.1. Ten bol vyvinutý a vyrobený na mieru obom traktorom a nie je tu len preto, aby sa nepovedalo. Má zdvih 4,5 metra a vylamovaciu silu 37,7 kN.
Sedmičkový rad dostal okrem vyššie uvedeného aj novú mierne zodvihnutú kabínu MaxiVision (z ktorej má obsluha lepší výhľad aj vďaka upravenému sklonu prednej kapoty) a Deutz-Fahr vám ju za príplatok namontuje na zdokonalenom vzduchovom odpružení. „Na vzduchu“ je tiež sedadlo vodiča otočné o 23 stupňov, nechýba klimatizácia či držiaky na inštaláciu ďalších monitorov. Poteší tiež paket až 23 pracovných diódových svetiel alebo funkcia Coming Home, vďaka ktorej vám traktor posvieti na cestu ešte chvíľu potom, čo zamknete.
Kvôli presnosti pri práci sú pre traktory k dispozícii nové satelitné prijímače SR20 GNSS RTK a aj vďaka nim je k dispozícii systém Auto Turn, ktorá strojom umožňuje na úvratiach automatické otáčanie bez akéhokoľvek zásahu obsluhy. Takzvaný iMonitor3 umožňuje ovládať takmer všetky funkcie traktora, nechýba obrazový výstup zo štyroch kamier a výmena dát prostredníctvom systému Agrirouter. Zaujímavou „hračkou“ je tiež bezdrôtový prenos obrazového signálu do tabletu, takže vodič môže nastavovať náradie mimo kabíny a zároveň používať rozhranie ISOBUS UT. Samozrejmosťou je tiež systém správy dát či vzdialená diagnostika SDF Fleet Management.
zdroj: DEUTZ-FAHR.com a DEUTZ-FAHR.cz