Celkom iná káva!
Na pohľad je jasné, že Amarok II je iné auto. Robustná predná maska, ktorej dominantou sú IQ.Lights LED matrix svetlá s funkciou automatických diaľkových svetiel. Svietia pekne, aj keď vyrezávanie je trochu široké. Na druhej strane nebude nikoho oslepovať. Ďalší výraznýmznak je tvar X v prednom nárazníku, vďaka ktorému predok vyzerá naozaj robustne. Zboku osloví polep s nápisom PanAmericana, ten značí offroadovejšie nastavenú verziu. Okrem nej môžete voliť z ďalších troch - Life, Style a Aventura. Okrem polepu si všimnete aj nástupne prahy a 18 palcové elektróny Amadora, ktoré sú v základnej výbave daného modelu.
Čo vždy urobí dojem sú rozmery vozidla. Oproti predošlej generácii ich výrazne zmenili. Na dĺžku Amarok narástol o 96 mm na celkových 5350 mm, rázvor o 173 mm na celkových 3270 mm. Do šírky narástol na 2204 mm, bez spätných zrkadiel je to 1910 mm. Výška vozidla sa dostala na 1888 mm (môže sa meniť podľa použitých kolies a pneumatík). Nakoľko sa menil rázvor vozidla, zmenili sa aj nájazdový a výjazdový uhol v hodnotách 29 a 21 stupňov. 21 stupňový uhol zvládne prejsť aj medzi nápravami a môžem potvrdiť, že schopnosti v teréne ma obdivuhodné.
Okrem toho zásadne stúpla brodivosť z pôvodných 500 až na 800 mm. Ja som ju otestoval a miestami som mal na mále, čo uvidíte vo video teste nižšie. No Amarok sa s tým nebabre. Dôležitá výbava je príplatková podvozková ochrana motora a prevodovky (len za 228 eur).
Korba je riadna korba. Odezie takmer 1,2 tony!
Korba má prenú nosnosť až 1,16 tony a zmestíte na ňu euro paletu. Okrem toho verzia V6 TDI stále dokáže potiahnuť až 3500 kg a dokonca na streche unesie až 350 kg (statické zaťaženie). Veľké plus pri ťahaní je, že asistenčné systémy dokážu pracovať ak za sebou ťaháte príves. Čo sa korby ešte týka, je potiahnutá plastovou ochranou, takže sa nemusíte báť, že ju poškriabete. Tak isto má pripravené oká na zaistenie nákladu, ktoré zvládnu udržať 400 kg.
Má aj extra výbavu ako zástrčka na elektrické nástroje. A elektrická roleta (za príplatok 2208 eur). Čo však chýba je bočný schodík na korbu, cez ktorý sa dá komfortne niečo vytiahnuť z korby. Tiež by bolo fajn ak by dvierka na korbe mali spomaľovací tlmič. Ak ich pri otvorení nechytíte, rýchlo sa vlastnou váhou otvoria a ak vás náhodou trafia, bude to celkom určite bolieť.
Nový interiér
Napriek offroad verzii je interiér takmer luxusný
Interiér je až luxusný, veľmi pekne spracovaný, v dvojfarebnom čierno – hnedom prevedení spolu s hnedým prešívaním. Sedačky sú veľmi komfortné aj pri dlhom sedení, samozrejme elektrický nastaviteľné Hneď po sedačkách si všimnete nový volant, ktorý parádne sadne do rúk. Hneď za ním je 12 palcový displej s množstvom informácií pre vodiča a v stredovej konzole 12,3 palcový digitálny panel „doslova počítač“, pri ktorom budete potrebovať pomaly až školenie aby ste sa v ňom zorientovali.
Napriek tomu veľmi pekná grafika na oboch displejoch. Jediná škoda že nastavenie klimatizácie je len digitálne, čo vás bude naozaj nútiť sledovať displej a nie jazdu. Namiesto fyzického ovládania klimatizácie máte pod displejom tlačidlá na skratky na parkovanie, otvorenie nastavenia klímy, jazdných asistentov a jazdné módy. Pri prepínaní jazdných módov sa vám na displeji ukážu krásne animácie, no občas im to trvá.
Nový Amarok má k dispozícií bezdrôtovú funkciu Android auto a Apple carplay, hneď pod displejom bezdrôtová nabíjačka spolu so zásuvkou a USB vstupmi. V stredovom panely sú dva cupholdre, další priestor na fľašu je vo dverách ale s takým nešťastným riešením, pretože ju musíte vložiť pod zvláštnym uhlom aby tam vošla, nič komfortné počas jazdy. Ďalší odkladací priestor nájdete nad displejom, tam si odložíte peňaženku alebo niečo v podobnej veľkosti. Pred spolujazdcom sú dva kastlíky jeden klasický veľký a druhý menší nad ním namiesto airbagu, pretože ten sa presťahoval do stropu, vďaka čomu vznikol priestor na palubnej doske. V zadnej časti sa sedelo tak isto veľmi pohodlne aj napriek tomu že zadná lavica bola trošku kratšia na nohy, aj keby vpredu sedel 190 cm šofér stále bolo vzadu primerane miesta. Šikovne využitý priestor pod zadnou lavicou kde je uložený hever, auto lekárnička a ťažné lano s jednoduchým prístupom. No a o zábavu sa postará prémiové audio Harman kardon, ktoré hrá naozaj pekne, dostanete presne to za čo si priplatíte.
Motor a jazdné vlastnosti
V novej generácií máte na výber z troch pohonných jednotiek. V tej testovanej bola pod kapotou 3,0 litrová turbo dieselová V6 s výkonom 187 kW (241 koní) s krútiacim momentom 600 Nm. Motor krásne ťahal už v nízkych otáčkach začo vďačil 10 – stupňovej automatickej prevodovke, ktorá tak isto pracovala výborne. Vždy vedela aký rýchlostný stupeň zaradiť, fungovala naozaj plynulo. Ďalšie možnosti pohonu sú dvojlitrový turbo diesel s výkonom 125 kW alebo 151 kW (170 koní s vysokotlakovým turbom alebo 205 koní s Biturbom vysokotlakové a nízkotlakové turbo). Pri 125 kW motore je 6 – stupňová prevodovka, pri 151 kW máte na výber či manuál alebo automat. Čo sa pohonu týka tu máte na výber buď permanentný pohon všetkých kolies (4H) alebo zapínateľný pohon všetkých kolies (4A). Pri tom druhom môžete nechať auto aby sa rozhodovalo kedy ako zapájať pohon podľa situácií alebo sa bude meniť v závislosti od jazdných režimov. A musím povedať že to fungovalo perfektne, počas bežnej jazdy mi to bolo v podstate jedno aký pohon ťahal, no v momente keď som prešiel do terénu auto presne vedelo ako použiť a zapnúť pohon a ja som mal o zábavu postarané. Čo sa bežnej jazdy týkalo aj napriek listovým pružinám v zadnej časti vozidla bolo auto celkom kľudné občas si niekde poskočilo no nič hrozné oproti predošlej generácií je to nebe a dudy. A v momente ak zaťažíte korbu alebo ak budete v aute aspoň štyri osoby nebudete vedieť že máte listové pružiny.
Určite vás bude zaujímať cena, tá sa na testovanom aute vyšplhala na 66 tisíc eur samozrejme s poriadnou dávkou doplnkovej výbavy ako napríklad spomenutá ochrana motora a prevodovky, nezávislé kúrenie, elektrická roletka na korbe a dalšie. A to nie je všetko určite si môžete svoj Amarok vyšperkovať viac a presne podľa svojich predstáv.
Za mňa je Amarok výborné terénno – pracovné vozidlo ktoré vás nesklame v rámci svojich možností a schopností.