Nový exteriér
Už na prvý pohľad je jasné ako sa Musso zmenilo, oproti predošlej verzii má úplne novú prednú masku robustnejší postoj. Na prednej maske je agresívnejšia so športovým prejavom. Napomáhajú tomu aj výrazné línie kapoty, spolu s plne ledkovými svetlami a výduchmi na spodnej časti nárazníku. Aj keď, výduchy nie sú funkčné ale len estetické, sú v nich zabudované cúvacie senzory. Na druhej strane svetlá na fungovali naozaj výborne, či už stretávacie alebo diaľkové. Síce nemali funkciu natáčania do zákrut, no vôbec mi to nechýbalo, pretože sú na nárazníku samostatné ledky na prisvecovanie do zákrut.
Čo ma hneď na začiatku poriadne zmiatlo bol pre dlhý predný previs, ktorý je 890 mm a ja som si povedal, že toto môže byť obmedzujúce v teréne. A zadný previs ten je až 1305 mm dlhý, no našťastie ani predný ani zadný previs ma v teréne neobmedzovali nazval by som to takým optickým klamom. No určite oceníte rozmery korby, ktoré sú 1610 / 1570 / 570 mm (dĺžka, šírka, výška) no a zvládnete na nej odviezť do 805 kg. Veľké plus sú tlmané dvierka korby. Nosnosť je nižšia pretože Musso má päť prvkovú tuhú zadnú nápravu, pri verzií s listovými pružinami dokáže Musso odviezť až 1 tonu. No a rozmery samostatného auta sú 5405 / 1950 / 1855 mm (dĺžka, šírka, výška) a svetlá výška 220 mm čo je slušné vďaka tomu si Musso poradilo aj v teréne.
Interiér nad očakávania
Z čoho som bol naozaj milo prekvapený bolo spracovanie interiéru, plne kožený interiér veľmi pohodlné sedačky, ktoré sú v danej výbave Premium vyhrievané aj odvetrávané a poloha za volantom sa dala nastaviť presne podľa mojich predstáv. Volant rovnako potiahnutý v koži na stranách bola perforovaná koža a nechýbalo ani vyhrievanie volantu. Pred šoférom digitálny prístrojový panel s obrovským množstvom nastavení auta aj informáciami, ktoré dokáže ukázať, ako napríklad koľko paliva som minul v desatinách za prejdenú vzdialenosť, napr. za 34 km 3,77 l paliva. K tomu všetkých jazdných asistentov, upozornenia pri rozjazde, že sa predo mnou rozbehlo auto na semafore alebo, že máte vytočené kolesá pred rozbehom na semafore. Na prístrojovej doske sa nachádzal 12,3 palcový displej infotainmentu. Čo mu však môžem vytknúť, alebo by nebolo zlé zmeniť je rozloženie ikon, ak nebudete používať Android auto alebo AppleCar play cez kábel iba, tak budete mať veľkú medzeru medzi použiteľnými možnosťami. No a druhá výčitka porty na nabíjanie alebo spojenie si telefónu s autom sú len C porty.
V aute nechýbala ani dvojzónová dotyková klimatizácia a to rovno dva krát, pretože nastaviť si ju môžete bude na displeji, alebo pod displejom sa nachádzal panel len na klimatizáciu, tiež dotykový. Aj napriek tomu, že nie som zástancom dotykového ovládania klimatizácie, tak v Musse to zachránilo to že ak som nastavoval klímu na spodnom panely, tak každé tlačidlo robilo zvukovú odozvu a teda som vedel že som ho naozaj stlačil a nemusel som sa tam pozerať. A najlepšia vec za mňa v celom aute je 360 stupňová kamera v naozaj veľmi dobrej kvalite. S autom sa dalo parkovať alebo ísť v úzkych priestoroch naozaj len pomocou kamery nepotreboval som sa pozerať do spätných zrkadiel, navyše do rýchlosti 20 km/h sa vám obraz auta natáčal podľa toho ako ste krútili s volantom. Keď už som vychválil technológie nesmiem zabudnúť na veľkú výčitku a tou je telefonovanie cez auto, to bolo naozaj hrozné ak som volal cez auto tak ma druhá osoba počula akoby som bol v tuneli alebo v ponorke no proste hrozné. Na druhej strane pochvala zato že v zadnej rade vyhrievané sedačky a pohodlie pre zadnú posádku pohodlné sedenie, dosť dlhý sedák a vďaka rázvoru 3210 mm naozaj veľa miesta.
Jazdné vlastnosti a pohon
Vďaka prednej lichobežníkovej náprave a zadnej päť prvkovej tuhej sú jazdné vlastnosti tohto pickupu, dovolím si povedať, skoro až perfektné. Keď si zoberiete, že auto je dlhé skoro 5,5 metra manévrovalo sa s ním naozaj výborne. Presné komunikatívne riadenie, auto sa nenakláňalo pri rýchlejšom tempe. Ale čo ma najviac prekvapilo, že je auto v zákrutách neutrálne, pri ustálenej rýchlosti nie je ani nedotáčavé a ani pretáčavé. Až keď v zákrute začnete pridávať tak sa veľmi plynulo začne pretáčať, čo by mohla byť pre neskúseného šoféra nevýhoda. Nemyslím si, že s takým autom bude niekto rezať zákruty, no bola to naozaj zábava. A rovnako si Musso počínalo aj mimo ciest v teréne, kde som si myslel, že predný a zadný previs bude problém, tak ma presvedčilo o opaku a naozaj sa veľmi ochotne auto driapalo aj po kopcoch aj po blate a s kľudným svedomím napíšem, že Musso je pre mňa najzábavnejší pickup v akom som za poslednú dobu sedel.
Pod kapotou má 2,2 litrový dieselový motor s výkonom 148 kW (202 koní) a krútiaci moment 441 Nm. O využitie výkonu sa starala 6 stupňová automatická prevodovka, ku ktorej mám takú menšiu výčitku. Podľa mňa zbytočne vytáčala niektoré prevody, napríklad 3 stupeň držala aj nad 2 tisíc otáčkach pri 50 km rýchlosti a kým som nezrýchlil nad 50 tak nepreradil, no ak som po preradení na štvorku spomalil aj pod 50 tak už prevodový stupeň nezmenila. Čo by ešte niekomu mohlo chýbať a v Musse nebolo, je funkcia Auto hold. No na druhej strane nebola treba, pretože na červenej sa bez zošliapnutia brzdy dalo vyradiť z D a bez zošliapnutia brzdy sa dalo aj zaradiť do D. Spotreba ktorá sa mi podarila na našom trimixe zajazdiť bola 9,1 litra na 100 km no väčšinu týždňa som sa so spotrebou pohyboval okolo 8 litrov a keď som jazdil v meste, aktuálna spotreba mi pri pomalších rýchlostiach ukazovala aj spotrebu okolo 6 litrov, čo je na také veľké auto dosť slušné. Cena testovaného modelu je 39 360 eur s DPH čo je za mňa výborná cena na to, čo všetko vám Musso dokáže poskytnúť v rámci komfortu, jazdných vlastností a s kľudným svedomím môžem povedať, že Musso je naozaj veľkou konkurenciou pre ostatné pickupy.