Elegantný exteriér
Aktuálnu generáciu Renaultu Traffic už poznáme nejaký ten piatok. S testovaným modelom to nie je inak. Z vonku vyzerá naozaj elegantne, hlavne v sivej Highlander farbe, ktorá krásne zvýrazňuje línie auta. V prednej časti vynikajú Renault LED Pure Vision svetlá s novým logom a prednou mriežkou chladiča. Spolu so spodnou časťou nárazníka to dokopy pôsobí až športovo. Za mňa veľmi podarený dizajn. Jedná sa o verziu L2 s rozmermi 5480 mm výška, 3498 mm rázvor, čo zabezpečuje obrovské množstvo priestoru v interiéri. 1956 mm má na šírku a 1967 mm na výšku, takže o priestor v ňom sa nemusíte obávať.
Za príplatok 650 eur, dostanete ľavé bočné posuvné dvere, čím si zabezpečíte viac komfortu pri nastupovaní alebo nakladaní batožiny do vozidla. Okrem bočných dverí bol Traffic vybavený príplatkovými Prednými, bočnými a zadnými parkovacími senzormi v hodnote 400 eur. No a v zadnej časti nad výklopnými dverami, pod ktorými sa v prípade nepriaznivého počasia môžete skryť a ponúknu komfortné nakladanie batožiny, je parkovacia kamera v dobrom uhle. Celý exteriér dopĺňali kľučky v čiernej farbe a 17 palcové s diamantovým efektom z ľahkých zliatin.
Interiér auta, alebo pojazdného ubytka?
V bežnom Trafficu by sme našli sedačky v druhom a treťom rade, no v tomto prípade mal Traffic milé prekvapenie v podobne vstavanej postele s pojazdnou kuchynkou. No pozor toto nie je verzia Camper, ktorú značka ponúka. V tomto prípade sa jedná o príplatkovú výbavu kempingovej vstavby Visu Sitka v cene 2629 eur. Ide o vstavanú konštrukciu, ktorá je vložená do interiéru auta a okrem funkcie postele a stolíka ponúka až do 370 l úložného priestoru. Celkový úložný priestor, ktorý Traffic ponúkne je 3570 l čo je naozaj veľa a drvivú väčšinu z neho aj dokážete v konfigurácií s posteľou využiť.
Pod sedačkami je úložný priestor, ku ktorému dostanete aj 4 tašky. Do nich si môžete nabaliť čokoľvek potrebujete a jednoducho si ich pripnete a rám postele a tým pádom bude bezpečne zaistený počas jazdy. Po otvorení kufra objavíte veľký šuflík, v ktorom sa nachádza spomínaná pojazdná kuchynka zložená z plynovej platničky, v strednej časti nájdete stolček, pod ktorým sú uložené taniere poháre a pod. a na pravej strane je priehradka s bandaskou na vodu. No a ak sa budete chcieť najesť, tak jednoducho vyklopíte strednú časť postele a stane sa z nej stolík. Samotná konštrukcia je vo veľkosti auta, do ktorého si ju objednáte takže posteľ môže byt až do šírky 160 cm a aby bola pohodlná je na nej 80 mm matrac.
Okrem spomínanej postele ponúka Traffic dve komfortné sedačky, ale bohužiaľ len dve a to šoférovu a spolujazdcovu. Obe sú v koženom čalúnení, dokonca s nastaviteľnou aj bedrovou opierkou a vyhrievané. No jedna vec mi vadila - poloha za volantom, ja by som prijal viac priestoru pre nohy, priestor kde bola riadiaca páka ma pri sedení obmedzoval a ak som chcel sedieť dostatočné blízko pri volante, na nohy som mal málo miesta. Druha vec, ktorú by som ja prijal inak ak by bola možná, by bolo pridanie druhého radu aspoň dvoch sedačiek, pretože v tejto konfigurácií je auto len pre dve osoby a od predných sedačiek po posteľ je veľké nevyužité miesto. Tým pádom sa tu odveziete vždy maximálne dvaja.
Pred šoférom pekný volant s multifunkčnými tlačidlami, za volantom plne digitálny prístrojový panel, ktorý je jednoduchý no zato vám poskytne všetky potrebné informácie. V strede prístrojovej dosky 8 palcový displej Easy Link, aj ten je jednoduchý priehľadný a čo je v dnešnej dobe plus ponúkne mapy bez toho aby ste si ich museli platiť alebo sťahovať. Veľké plus sú odkladacie priestory, tých je v aute požehnane a v strednom uzatvárateľnom priečinku, sú dokonca aj dva USB porty a tretí nájdete na displeji infotainmentu. Samozrejme USB porty nájdete aj v zadnej časti a okrem prednej automatickej klimatizácie je v zadnej časti manuálna.
Pohon a jazdné vlastnosti
Traffic je poháňaný 2.0 l štvorvalcovým turbo dieselom s max. výkonom 125 kW pri 3500 otáčkach (170 koní) a krútiacim momentom 380 Nm od 1500 otáčok. A tento výkon je s rezervou dostačujúci, v spojení so šesť stupňovou automatickou EDC prevodovkou to funguje bez problémov. Aj napriek veľkosti si auto vystačí s výkonom na bežnú no aj na dynamickejšiu jazdu, za jazdy som vôbec nemal pocit že sedím v dodávke a vďaka správne nastavenému podvozku sa dalo komfortne jazdiť aj po našich cestách. Ale čo cestách vzali sme Traffic na lesné cesty presne pre kemping a aj tam bolo auto výborne ovládateľné a čitateľné.
Na výlet vo dvojici je auto ako stvorené
V tomto prípade bez nutnosti riešiť niekde nocľah, pretože si ho doslova veziete za sebou. No a spotreba tak isto nie je vôbec zlá na našom trimixe sa mi podarilo zajazdiť za 7,9/100 km, samozrejme sa ukázala veľkosť vozidla a pri vyššom tempe spotreba prosto rástla. Ale po zvyšok týždňa som sa pohyboval pri spotrebe okolo 7 litrov. Ak teda pôjdete dvaja na dovolenku a nebudete sa ponáhľať pri rýchlosti 120 km sa dostanete cez 800 km, v útrobách je totiž 80 litrová nádrž.
No a samozrejme na záver to nadôležitejšie a to je cena, Traffic v základnej výbave začína na 49 900 eur, ten testovaný sa s príplatkovými výbavami vyšplhal na 58 399 vrátane vstavanej postele VISU Sitka. Pre pár, ktorý rád cestuje je toto dobrá voľba vyspíte sa v pohodlí auta, kdekoľvek vám to vyhovuje a dokážete sa vo vozidle aj najesť.