Exteriér s názvom Aerovan

 

Po celom týždni môžem s kľudným svedomím povedať, že investovaný čas do vývoja exteriéru sa naozaj oplatil, a nový Master je za mňa najkrajšia dodávka. Takže okrem funkčnosti a zníženia spotreby, či už pri elektrickom alebo dieselovom pohone, ešte aj  vyzerá dobre. Nová predná maska, spôsob nasávania vzduchu, aerodynamickými spätnými zrkadlami, sklon čelného skla spolu s Á stĺpikmi a funkčnými prieduchmi fungujú. No majú aj malú nevýhodu. Ak nebudete za volantom sedieť dostatočne vysoko tak sa vám kapota skryje pod prístrojovú dosku a tým pádom budete mať horší prehľad pri parkovaní, no našťastie sa to dá vyriešiť len nastavením sedačky a vybavené. No musím veľmi pochváliť nové LED svetlá v tvare písmena C okrem toho, že vyzerajú dobre, tak fungujú ešte lepšie parádna viditeľnosť v noci aj napriek halogénovým diaľkovým je ta viditeľnosť výborná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Testované vozidlo bola verzia L3H2 s rozmermi 6315 mm na dĺžku, 2466 mm šírka a 2500 mm výška.  Bočné dvere sú v rozmeroch 1310 mm šírka a 1750 mm výška a 57 cm je nakladacia hrana pri bočných dverách. Sú dosť široké nato aby ste do auta komfortne naložili náklad vysokozdvižným vozíkom, no ak to budete robiť manuálne tak tých 57 cm určite pocítite. Zadné dvere sa dajú otvoriť v 270 stupňovom uhle a veľké plus, že majú magnetickú úchytku, takže budú držať aj keď bude fúkať vietor. Rozmery zadných dverí sú 1500 mm šírka, 1750 mm výška a nakladacia hrana je až 60 cm vysoká. Druhá vec čo je mínus, že chýbal na Mastri nášľapný schodík v zadnej časti. On sa samozrejme dá priplatiť a vrelo vám to odporúčam, pretože nastupovať ale aj schádzať cez ten plastový nárazník nie je ani bezpečné ani komfortné. Nárazník sa pod mojou váhou prehýbal, bol dosť šmykľavý no a samozrejme bol plastový, takže akú životnosť by mal keby sa cez neho chodí deň čo deň. 

Nákladový priestor má na dĺžku 3,8 m, 188 cm na výšku, 170 cm šírka a medzi blatníkmi 138 cm. Ako príplatková výbava paket cargo 4 v nákladovom priestore je drevotrieskové obloženie stien, ktoré bolo rozdelené na dve časti horná a spodná. Kým v tej spodnej časti bolo hrubšie tak tá vrchná bola len z jednej vrstvy a ak náhodou budete prevážať niečo väčšie a ťažké, treba dávať pozor aby vám to nepadlo na to obloženie lebo ho podľa mňa jednoducho prelomíte. Okrem obloženia k paketu patria aj uchytávacie oká, ktorých je 13 a LED osvetlenie nákladového priestoru.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Interiér pre šoféra

Pred sebou nájdete klasické ručičkové budíky spolu s 3,5 palcovým displejom, v ktorom nájdete všetky potrebné údaje ako spotreba, dojazd, laky v pneumatikách alebo rozostupy od vozidiel pred vami. No a v strede palubnej dosky 10 palcový displej open Rlink, ktorý je farebný a úplne ideálny do úžitkového vozidla. Veľké plus je, že nemusíte sťahovať alebo platiť za mapy, ako to niektorí výrobcovia v dnešnej dobe robia, ale máte k dispozícií Google mapy. A ak by ste potrebovali nejaké aplikácie, tak po spojení sa cez Android Auto alebo AppleCar play si ich môžete pohodlne stiahnuť.  

Sedenie vo vozidle je naozaj pohodlné, či už pre šoféra alebo pre posádku. Látkové sedačky s parádnym bočným vedením, šoférova sedačka s nastaviteľnou bedrovou opierkou a opierkou na ruku a veľké plus vyhrievané všetky tri sedačky. Odkladacie priestory, ktorých je v kabíne naozaj veľa. tri odkladacie priestory na vrchu palubnej dosky, kde jeden rovno pred šoférom, druhý v strede a tretí pred spolujazdcom ( druhy a tretí zatvárateľné). Ďalšie priestory na odkladanie nájdete vo dverách, tie boli rozdelené na tri časti od najväčšieho v spodnej časti dverí, po malý úplne na vrchnej časti. Pred spolujazdcom nájdete nie klasický kastlík ale doslova šuflík, do ktorého dáte bez problémov aj tašku ak bude treba. A ten najväčší odkladací priestor sa nachádza pod lavicou pre spolujazdcov. Jediná vec, ktorá mi chýbala v Mastri bolo stredné širokouhlé spätné zrkadlo. To som mal možnosť vyskúšať v elektrickej verzií a v tejto dieselovej mi chýbalo, ale môžete si ho priplatiť a urobíte dobre.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Dieselový agregát pod kapotou

Dieselovému Mastru sa pod kapotou skrýva dvoj litrový 4 valec 125 kW (170 koní) a 380 Nm krútiaceho momentu. Ten výkon v aute je dostačujúci či pri prázdnom ale aj zaťaženom vozidle, počas celého týždňa bolo v aute naložených 700 kg nákladu a nemal som núdzu o výkon či v meste, na diaľnici alebo horských prechodoch. Master to zvládal bravúrne. Ja som mal  verziu so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou ale môžete si zvoliť aj 8 stupňový automat. Jeho jazdné vlastnosti boli naozaj parádne aj s tými 700 kg to bola dosť pohodlná jazda, na kľukatých okreskách to išlo ako po masle a vďaka novému elektrickému posilňovaču riadenia je samotné riadenie veľmi presné. Aj najmenší pohyb na volante sa hneď prejavoval cez kolesá a teda som mal výbornú odozvu. Rázvor vo variante L3 je 4215 mm. Zvládne odviezť 1,3 tony a zvládne potiahnuť 2,5 tony.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Čo sa spotreby týka na našom trimixe som zajazdil spotrebu 8,6 l/100 km. No po celom týždni so 700 kg som mal spotrebu 9,5 l/ 100 km, čo za mňa nie je vôbec zlé. Na prekvapenie master bol obutý na Eco penumatikách v rozmeroch 205/55 a aj vďaka týmto galuzkám a aerodynamike je spotreba nižšia a jazda stále pohodlná. K tomu samozrejme prispieva aj zmena na podvozku, v zadnej časti pri náprave už nenájdete listové pružiny ale už len listovú pružinu. Takže žiadne vŕzgajúce zvuky, žiadne extrémne nadskakovanie keď bude auto prázdne ale presná a plynulá jazda. Cena testovaného modelu je 46 tisíc eur s DPH no v základe začína na 27 tisíc bez DPH no a samozrejme máte možnosť vybrať si z dvoch  výbav a to buď Extra alebo Advance.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov