Tie najbežnejšie vlastnosti Renaultu Kangoo nebudem predstavovať. Môžete si ich dočítať v článku Test Renault Kangoo E-tech. Tu sa zameriam na odlišný prístup k autu, ktorý by ste mali mať, ak chcete benzínovú pohonnú jednotku. Kangoo v päťmiestnej verzii je už na pohľad iné. Okrem množstva presklených plôch tu nájdeme aj konvenčný B-stĺpik. Ten pri testovanom prevedení van chýbal, aby umožnil ľahšie nakladanie tovaru. Tu nič také nebudete potrebovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Toto Kangoo je totiž určené pre rodičov, ktorí majú 3 deti, chcú veľký priestor, MPV ich neoslovilo a nad SUV len mávli rukou. Renault chce osloviť rovnakú skupinu, ako Peugeot Rifter či Citroen Berlingo. Zatiaľ čo nákladná verzia mala bočné dvere len na strane spolujazdca, tu sú dvere na oboch stranách presklené.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Množstvo odkladacích priestorov poteší

Okná sa v sérii len manuálne vyklápajú, avšak za príplatok a vo vyššej výbave v sérii otvárajú elektricky. Pri malých deťoch je to asi zajedno, avšak väčšie deti už môžu chcieť niekedy otvárať svoje okná a môže to byť pre ne výhoda. V interiéri je samozrejme množstvo odkladacích priestorov. Vo dverách máte priestor na 1,5-litrovú fľašu, nad vodičom a spolujazdcom je veľká priehradka na rôzne drobnosti a papiere. Pred vodičom je uzatvárateľný priestor, kde si môžete nabíjať telefón, keďže sú tam dva USB porty a jedna 12V zásuvka. Mobil nebudete prakticky potrebovať, akonáhle ho prepojíte s palubným infotainmentom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Môžete mať samotné prepojenie cez Apple CarPlay alebo Android Auto, telefón si ale viete odložiť aj na samotný držiak napravo od tejto uzatvárateľnej priehradky. Ja som celý čas využíval len bežné spojenie cez Bluetooth, okrem telefonovania ponúka aj prehrávanie hudby z mobilu. Navigácia bola vstavaná, ale i tak ju vďaka 2 spomínaným funkciám vyššie vôbec nepotrebujete.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zaujala ma taká drobnosť a tou je špeciálne zakrivené zrkadlo, ktoré odklopíte vedľa stredového vnútorného zrkadla. Vďaka nemu vidíte priamo na pravé zadné alebo predné sedadlo, kde tak môžete voziť dieťa a pritom sa za ním vôbec neotáčať. To tak prispieva k bezpečnosti prevádzky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zadné trojsedadlo je ako celá lavica v pomere 60:40 sklopné do takmer úplnej roviny. Takto si môžete z Kangoo spraviť doslova pojazdný karavan, kde sa vo dvojici pohodlne vyspíte. Máloktoré auto má dnes takto rovnú podlahu medzi kufrom a sklopenými zadnými sedadlami.

Skutočne sa v aute na dĺžku vyspí človek so 190 cm, mne k predným sedadlám chýbalo ešte 10 cm a to neboli úplne vpredu.

Pred vodičom je vo vyššej výbave za príplatok digitálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Nemám nič proti digitálnym displejom, ak teda dokážu zobraziť množstvo údajov a viete si ich personalizovať. V prípade Renaultu to ale veľmi nepôjde, máte na výber zopár zobrazení, prepnutie palubného počítača či rádiostanice a to je tak všetko. Snáď sa to v autách od Renaultu onedlho zlepší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ešte som nespomenul predné svetlá. Tie sú sériovo LED, v základe je aj diaľkový asistent a nič lepšie si priplatiť nemôžete. V tejto triede to vôbec nie je chyba, naopak, už sériové LED sú perfektné a prakticky proti nim nebudete mať žiadne námietky. Svietia pekne do šírky, rozptyl majú perfektný, avšak automatické prepínanie diaľkových som radšej vždy vypol. Párkrát sa mi totiž stalo, že systém neskoro rozpoznal protiidúce auto a vodič mi zablikal.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podvozok je rovnaký, ako v prípade nákladnej verzie Kangoo, tiež tu za hliníkové disky priplácate a to aj v prípade najvyšeej výbavy. Či sa vám to oplatí, to nechám na vás. Komfortom ničomu neublížite, rozmer pneu 205/55 R17 je stále dostatočný na pohodlnú jazdu aj po našich cestách. S týmto autom jednoducho nebudete v zákrutách „tlačiť na pílu“.

Toto je to, čo stále chceme a voláme po tom. HW ovládače na klimatizáciu či výhrev sedadiel.

Motor už poznáme

Poďme však k motoru. Na výber máte prakticky z 2 rôznych pohonných jednotiek. Benzínová 1.33 Tce v 2 výkonových verziách, alebo 1.5 Blue dCi taktiež v dvoch výkonových variantoch. Ja som mal na test zážihovú verziu v silnejšom prevedení a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tento motor je mi už dávnejšie známy. Testoval som ho už niekoľko rokov dozadu, avšak mám pocit, že vo verzii bez OPF filtra a normy Euro 6d-ISC mal motor nižšiu spotrebu aj vo väčšom aute. S maximálnym výkonom na úrovni 96 kW (130 k) a 240 Nm je to absolútne bez problémov, s tou spotrebou je to však biednejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Viem, že tento motor v ľahších a menších autách funguje perfektne a spotreba je vďaka downsizingu skutočne nízka, bežne aj okolo 5 l/100 km. Čo sa však týka väčšieho Kangoo, tu už to tak slávne nie je. Výrobca predpisuje 6,8 až 6,9 l/100 km a na našom trimixe sme namerali až 7,5 l/100 km. To je už skutočne vysoká hodnota, obzvlášť v prípade, keď vieme, že vznetová verzia dCi tu bude bez problémov jazdiť pod 6 l/100 km. Na okreskách sa ťažko dostanete k 6 l/100 km, v meste budete atakovať 9 litrovú spotrebu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tak, ako v malých autách má downsizing skutočný význam a prispieva k znižovaniu spotreby a emisií, v takto veľkých autách to už nie je až tak viditeľné. Ak k tomu prirátame už priamy vstrek paliva, problémom môžu byť v budúcnosti aj krátke trasy. Kto tak hľadá auto na dlhšie trasy, lepšou verziou bude vznetový model. Kto potrebuje jazdiť skutočne len pár km po meste a okolí, tomu bohužiaľ elektrická verzia nebude dopriata. Tá je totiž na predaj len vo verzii van, ktorú som testoval, pre 5-miestne auto ju zatiaľ neponúkajú. Práve na krátkych mestských rozvážkach detí do školy a na rôzne voľnočasové aktivity by bol práve elektromobil najideálnejšou voľbou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ale späť k tejto verzii. Motor má rozvodovú reťaz, pri ktorej neuvádzajú výmenný interval. Rovnako neudávajú výmenný interval ani na olej v dvojspojkovej prevodovke, to je už ale také bežné. Motor s ňou pri 90 km/h „točí“ 1 600 a pri diaľničnej 130ke 2 400 otáčok, čo je stále na benzínový motor veľmi prijateľné.

Kamera nepatrí k tým lepším, pri voľbe príplatkov by som ju asi nezaškrtol.

Motor má čiastočne integrované zvody v hlave valcov, teda kanály druhého a tretieho valca sú integrované, vonkajšie nie. Má aj inteligentné chladenie, časti pre hlavu a blok sú oddelené. Celkovo sa motor na prevádzkovú teplotu dostane veľmi rýchlo, v zime to bolo do 3 až 4 km jazdy. Našťastie aj turbodúchadlo má vlastné elektrické vodné čerpadlo a tak ho môže po diaľničnej jazde efektne dochladiť. Samozrejmosťou je už filter pevných častíc umiestnený hneď za turbodúchadlom v jednom celku s katalyzátorom. Na riadenie potrebuje niekoľko čidiel a sónd, ako prednú a zadnú lambdu, snímač teploty a snímač diferenčných tlakov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Záver

Z tohto testu mám zmiešané pocity. Tak, ako ma milo prekvapila elektrická verzia, tak ma naopak úplne nepotešila tá benzínová. Do tohto typu auta sa jednoznačne hodí vznetový motor a je veľká škoda, že vďaka dieselgate naň zanevierajú aj mnohí zákazníci, ktorým by sa reálne hodil. Škoda tiež chýbajúcej elektrickej 5-miestnej verzii, ktorá by plnila funkciu približovadla na krátke trasy. V tomto prípade sa obávam, že na dlhých trasiach bude majiteľ oplakávať vysokú spotrebu a v meste na krátkych „poskokoch“ zas utrpí spoľahlivosť vďaka priamemu vstreku a množstvu emisných prvkov vo výfuku. Kým sa tak dá a využijete ho, kúpte si vznetové verzie, ktoré sa do tohto auta hodia určite viac. Renault Kangoo je totiž mimoriadne praktické auto, ktoré má veľmi dobre spravenú cenovú politiku a poteší tiež skvelými LED svetlami či množstvom ergonomických vychytávok. Len si ho vyberte so správnym motorom.

Typ karosérie: 5-miestna dodávka
Vonkajšie rozmery (mm): 4 486 mm x 2 159 mm x 1 838 
Maximálny krútiaci moment: 240 Nm
Maximálny výkon: 96 kW / 130 k
Zdvihový objem (ccm): 1 333
Počet miest na sedenie: 5
Maximálna rýchlosť: 184 km/h
Spotreba kombinovaná: výrobca 6,8 - 6,9 l/100 km, TS okruh 7,5 l/100 km
Prevodovka: 7-stupňová dvojspojková EDC
Pohotovostná hmotnosť: 1 519 kg
Objem nádrže: 54 l
Rozmery kolies: 205/55 R17
Objem nákladového priestoru: 3,5 m³ so sklopeným sedadlom spolujazdca
Základná cena vozidla (EUR): 22 600 € bez DPH
Cena testovaného vozidla (EUR): 27 500 € bez DPH