Úplne nový exteriér
Nový výzor Interstaru je podľa mňa, ten najkrajší medzi dnešnými dodávkami. Veľká robustná maska s plne Ledkovými svetlami v tvare písmena C, doplnené chrómovými lištami, samozrejme v spodnej časti hmlové svetlá s možnosťou prisvecovania do zákrut a nad logom Nissan je veľkým vylisovaný nápis Interstar. Zmena nenastala len vo výzore auta ale aj v sklone prednej kapoty, čelného skla a aerodynamických spätných zrkadiel. Dostal aj nové zadné brzdové svetlá a cúvaciu kameru, ktorá sa natáča podľa volantu a v momente keď som sa priblížil k prekážke sa obraz zmenil aby som presne videl, ako ďaleko od prekážky som.
Verzia L3H2 ponúka 13 m3 nákladného priestoru, do ktorého môžete naložiť až 5 euro paliet. Dĺžka ložnej plochy je 3855 mm, maximálna výška až 1885 mm a šírka medzi podbehmi 1380 mm. Samozrejme bez dostatočných otvorov by to možné nebolo a teda zadné dvere sú široké 1789 mm a vysoké sú 1755 mm, takže komfortne aj s vysokozdvižným vozíkom ponakladáte tovar. Za príplatok sa zadné dvere otvárajú do 270 stupňového uhla a prichytené sú pomocou magnetov.
Bočné posuvné dvere ponúknu 1310 mm na šírku a 1753 mm na výšku, pričom nakladacia hrana je vysoká 572 mm, čo pri prázdnom aute je celkom dosť vysoko, no v momente naloženého auta je to menej. No a samotné rozmery verzie L3H2 sú 6406 x 2466 x 2501 mm (dĺžka, šírka, výška) a rázvor je dlhý 4215 mm. V týchto rozmeroch má Interstar priemer otáčania 14,6 m. Maximálna pohotovostná hmotnosť je 2450 kg a max užitočné zaťaženie 1375 kg. A v nákladovom priestore na vás čakajú malý pomocníci v podobe uchytávacích ôk, ktorých je 13.
Interiér pre šoféra
Interstar prekvapil pohodlnými látkovými sedačkami, pričom šoférova má lakťovú opierku a je nastaviteľná v 6 smeroch, poloha na sedenie sa dala nastaviť naozaj tak, ako som chcel. Aj keď máte nad 180 cm nebudete mať problém si sedenie nastaviť podľa seba. Aj volant som si vedel nastaviť podľa potrieb, no a nechýbali na ňom multifunkčné tlačidlá, je vyhotovený s príjemného materiálu a dobre sadol do rúk, rovnako aj manévrovanie s nim bolo fajn. Za volantom už potom analógový prístrojový panel s malým displejom, ktorom máte základné informácie o jazde, vozidle ako napríklad teplota vody, tlak v pneumatikách, rádio alebo média a navigácia.
V strede prístrojovej dosky na vám bude doslova pozerať farebný TFT 10“ displej infotainmentu s možnosťami pripojenia Android Auto alebo Apple CarPlay. A prečo som napísal, že doslova pozerá ? Pretože celá prístrojová doska je nasmerovaná na šoféra, aby mal všetko na dosah ruky. V centrálnom displeji si môžete nastaviť dôležité funkcie auta, rádio stanicu alebo média, samozrejme telefónny zoznam alebo su môžete pozerať svoje ECO Score.
No tou najväčšou výhodou v Interstari, sú odkladacie priestory a tých je v kabíne požehnane. Tri veľké nájdete na vrchu prístrojovej dosky, bohužiaľ nezatvárateľné (zatvárateľné len v EV verzií). Obrovský šuflík pred spolujazdcom a nad ním menší priečinok, pod dvojitým sedadlom pre spolujazdcov je 66 litrový úložný priestor vo dverách je priestor na dve 1,5 litrové fľaše spolu s menšími priestormi na kľúče a pod. no a nad hlavami sa nachádza polička cez celú šírku kabíny, tento priestor je vhodný na papiere a podobné predmety.
Ďalší odkladací priestor sa nachádza v strednej opierke pre spolujazdca, do ktorej si môžete dať notebook a zároveň slúži ako pracovný stolík. Čo je však za mňa mínus v interiéri sú bočné cupholderi, pretože do nich dáte plechovku alebo menšiu fľašu, no aj tak tam nápoje moc nedržia a za druhé sú určené ako madlá pre nastupovanie a nie je to komfortné. Oveľa lepší nápad by bolo klasické madlo na stĺpiku. V interiéri nájdete aj dva USB C vstupy pre nabíjanie a 12V zástrčku.
Motor a jazdné vlastnosti
Interstar pod kapotou skrýva 4 valcový turbo dieselový motor s objemom 1997 cm3. Testované vozidlo bola silnejšia verzia s označením dCi 150 s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 360 Nm s pohonom predných kolies a spojené 6 – stupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlo samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6e Full a jeho maximálna rýchlosť je 170 km/h, pričom zrýchlenie z 0 – 100 z zvládne za 13 sekúnd. To je samozrejme len doplnková informácia to dôležitejšie je že vozidlo sa s týmto výkonom bez problémov vysporiada aj s poriadnym nákladom.
Pri prázdnom sa mi podarilo náš trimix zajazdiť za 7,9 l/100 km no a pri zaťaženom vozidle sa spotreba pohybovala o 1 až 1,5 litra vyššie, čo je podľa mňa na dodávku slušné keďže má 80 litrovú nádrž, tak dojazd vie byť stále solídny. Zaujímavosťou, ktorú Interstar ponúka je brzdový systém One box, ktorý zabezpečuje rovnomerný výkon bŕzd, či už pri prázdnom ale aj pri naloženom vozidle. Vpredu má 305 x 28 cm ventilované kotúčové brzdy a vzadu 300 x 20 mm takže ubrzdíte aj plne naložené auto.
No a čo sa samotnej jazdy týka auto jazdilo veľmi pohodlne aj keď bolo prázdne, žiadne nadskakovanie na nerovnostiach, samozrejme boli cítiť ale je to dodávka, takže za mňa žiadny problém. Aj samotné manévrovanie malo dobru odozvu cez volant, a z auta je dobrý výhľad, čiže v úzkych uličkách nebude problém. Akciová cena v Auto – Impex Bratislava je 26,652 eur bez DPH pre verziu L2H2 s výkonom 96 kW. Testovaná verzia má akciovú cenu 27,770 eur bez DPH, čo je z mňa výborná cena tak aby ste ju nezmeškali. Inak ceiková cena je 32,290 eur bez DPH.