Nový a ozaj podarený dizajn

Na prvý pohľad som  bol naozaj prekvapený, nevedel som či sa mi Courier páči alebo nie, no po chvíľke obzerania sa mi zapáčil. Úplne nová predná maska oproti predošlej generácií sa podarila, vo výbave Active dostanete aktívnu mriežku chladiča spolu s LED denným svietením. Okrem toho peknú farebnú dvoj kombináciu, biela strecha a Bursting Green (vybuchujúca zelená) na spodnej časti auta. Mimo farby má Active plastové lemovanie blatníkov, ktoré ho jemne rozširujú a spolu so 16" diskami kolies z ľahkej zliatiny Sparkle Silver to vyzerá dokopy naozaj dobre.

 Samozrejme zmeny prišli nie len v dizajne ale aj vo veľkosti na dĺžku má Courier 4337 mm na šírku 1800 mm (bez spätných zrkadiel) a na výšku 1817 mm, no zmenil sa aj rázvor a to na 2692 mm. Vďaka väčšiemu rázvoru je viac miesta aj vo vozidle, batožinový priestor sa zväčšil z 395 na 570 l po zadné sedačky. Po ich sklopení dostanete ohromných 2160 l priestoru. No a nesmiem zabudnúť na bočné posuvné dvere na oboch stranách,  ktoré vám poskytnú naozaj veľa priestoru na nastupovanie a vystupovanie, alebo ak budete nakladať deti do auta, tak vás nič nebude obmedzovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nebudem len chváliť, pretože aj Courier má pár chybičiek, ktoré vám časom začnú prekážať, no dá sa s nimi fungovať. Jednou z nich sú dvere kufra, na jednej strane sa otvárajú na hor, no na druhej strane sa pod nich  zmestí 180 cm osoba. Ak máte viac tak si zakaždým udriete hlavu, alebo sa budete musieť krčiť. A tá druhá, je obľúbenou chybou a tou je zatváranie dverí, s ktorými sa musí naozaj buchnúť aby sa zatvorili. V prípade Courieru to sú hlavne kufrové dvere a sem tam sa nechcelo tým bočným, no s nimi nebolo potrebné buchnúť tak ako s tými kufrovými.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

K cene adekvátny interiér

Ako prvý vás osloví nový volant, ktorý parádne sadol do rúk a stále má fyzické tlačidlá, čo napzaj cením. Hneď za volantom na vás bude pozerať 8" prístrojový panel, ten vám ponúkne všetky dôležité informácie počas jazdy, alebo o vozidle. Je jednoduchý s dobrou grafikou, no stále si navigáciu pustíte len na 8" displeji infotainmentu SYNC4. Ten už dobre poznáme, takže obrovské množstvo nastavení rovnako dobrá grafika. V dnešnej dobe samozrejme nesmie chýbať bezdrôtový Andrioid Auto/AppleCarplay, nabíjacie porty USB A a USB C ale aj bezdrôtová nabíjačka na telefóny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Trošku škoda, že vo Forde nezachovali analógovú klimatizáciu aj v Courieri, takže tu už len dotyková. No napravili si to odkladacími priestormi v kabíne. Nad hlavami nájdete obrovskú poličku, takú ako v dodávkach, hneď za prístrojovým panelom je dlhý otvorený odkladací priestor, pred spolujazdcom rovnako otvorený no trošku menši, ale spolujazdec ma pred sebou aj zatvárateľný odkladací priestor. Veľké odkladacie priestory sú vo dverách tam bez problémov vložíte veľkú fľašu no a dva cupholdre sú v stredovom paneli, spolu s malým odkladacím priestorom na kľúč alebo mince. Spolujazdec ma pri nohách malý odkladací priestor vhodný na papiere. Odkladacie priestory sú aj v zadných dverách no veľké doslova šuflíky, nájdete v kufri. Do nich uplne v pohode odložíte obuv alebo niečo väčšie a môžete ich zatvoriť, takže vám neuberajú objem kufra. 

Čo sa komfortu týka v Courieri sú sedačky v kombinácií látka s kožou a boli naozaj pohodlné či predné alebo zadné. Na šoférovej sedačke je nastaviteľná aj bedrová opierka a v rámci príplatkovej výbavy Winter Pack je okrem predných sedačiek vyhrievaný aj volant, čelné sklo a automaticky stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo. V kufri nájdete aj plato, ktoré môžete mať v rôznych úrovniach, buď bude úplne hore, alebo si vďaka nemu rozdelíte priestor v kufri na dva priestory. No a ak ho nebudete potrebovať uložíte ho za zadné sedačky a nebude vám zavadzať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Pohon a jazdné vlastnosti

Tak ako som už spomenul bol som najprv skeptický voči 1 litrovému EcoBoostu s výkonom 92 kW (125 koní), veď na také auto to nemôže byt dostačujúci motor. No opak bol pravdou, na bežnú jazdu je dostačujúci úplne v pohode. No predsa mu v niektorých situáciách chýbalo trošku viac výkonu a to napríklad pri obiehaní iných áut do kopčeka. Treba naozaj vytočiť rýchlosť aby sa to rozgúlalo, pretože 7 stupňová automatická prevodovka je nastavená aby fungovala v nízkych otáčkach a trvalo jej kým prebudila motor. No v momente keď sa motor prebudil tak sa dalo ísť aj svižnejšie, ale to kým trvalo tak 3 sekundy. Prevodovka má našťastie L režim, takže daný prevod bude vytáčať do otáčok. 

No najväčším prekvapením bol samotný podvozok a ten fungoval fantasticky, či už bol Courier prázdny alebo naložený fungovalo to. Auto som mal naložené 500 kg a skoro som nevedel že tam tá váha je podvozok si proste fungoval svojim životom a auto bolo dobre ovládateľné, presné cez volant a pohodlné či v prednej časti alebo v zadnej. No pri tej váhe už znovu chýbalo trošku toho výkonu, ale ak pôjdete na dovolenku  a budete plne naložený, tak vám Courier bude úplne stačiť. Všetku batožinu naložíte do kufra a budete mat pohodlie počas celej cesty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dôležitá informácia je spotreba, so spomínaným nákladom 500 kg som na našom trimixe dosiahol priemernú spotrebu 7,1 l/100 km, čo za mňa pri tej záťaži nie je vôbec zlé. Kým som jazdil s prázdnym autom spotreba bola okolo 6 l. No bavíme sa o tom že pôjdete 120 km/h, ak pôjdete 130, poniektorí viac, tak tá spotreba bude rapídne stúpať. Courier je druhý najlacnejší ford v ponuke, pretože začína na 22 850 v základe a s príplatkovou výbavou sa vyšplhal na 27 420 Eur a naozaj zaplatíte za to čo budete využívať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov