Jednoduchý exteriér

Už na prvý pohľad je jasné, že zmena nastala hlavne na prednej maske. Oproti predošlej generácií, dostalo Ducato novú prednú masku, na miesto veľkého výduchu v nárazníku nájdete menší výduch, nad ktorým je plastový kryt vo farbe vozidla s veľkým logom Fiat a tesne nad ním v plaste vyrazený nápis Ducato. Dizajnovou zmenou prešli aj spätné zrkadlá, ktoré už nemajú z prednej časti akoby robustný držiak, ale sú viac aerodynamické. To sú hlavné zmeny exteriéru. Na zvyšku vozidla som nenašiel rozdiely oproti predošlej generácií. No v základnej výbave má halogénové svetlá s denným svietením a za príplatok si môžete kúpiť paket viditeľnosť, v ktorom je prisvecovanie do zákrut, dažďový a svetelný senzor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dôležitejšie však je to aký priestor a rozmery vo verzií L4H2 ponúklo. Jeho rozmery sú 6363 x 2370 x 2040 mm (dĺžka, šírka, výška) s rázvorom 4040 mm. Vďaka svojim rozmerom ponúkne Ducato Maxi 15 m3 nákladového priestoru. Aby ste tento priestor komfortne využili tak vám bočné dvere poskytnú otvor 125 cm na šírku a 175 cm na výšku, takže bez problémov naložíte europaletu aj cez bočné dvere. Zadné dvere s možnosťou otvorenia do 270 stupňov sú síce super, no odporúčam, priplatiť si zaistenie dverí pri otvorení.

Pri konfigurácii nezabudnite na aretáciu dverí. To je nutnosť!

Mňa skoro otvorené dvere trafili, keď zafúkal vietor, predstavte si že schádzate dolu a v tom dvere letia proti vám. Toto je veľké mínus pre Ducato, no našťastie sa to dá vyriešiť pri konfigurovaní vozidla. Na šírku ponúknu 157 cm a na výšku 175 cm, takže rovnako aj cez zadné dvere bez problémov naložíte celú europaletu. Nakladacie hrany boli pri zadných aj bočných dverách vo výške kolena, čiže pri prázdnom vozidle celkom vysoko, no po naložený auto sadlo dolu a bolo to lepšie. V nákladovom priestore sa nachádza úložný priestor nad kabínou, 17 x uchytávacie oko a plastové obloženie bočných stien.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jednoduchý interiér

Interiér je naozaj jednoduchý a myslím to v dobrom slova zmysle, pretože v úžitkovom vozidle by sa podľa mňa mali nachádzať len veci nevyhnutné pre každodenné používanie vozidla. A presne tak to aj bolo v tomto prípade. Látkové sedačky, ktoré boli pohodlné, ako šoférova aj dvojľavica pre spolujazdcov. No hneď dalšie mínus a to nastavenie sedenia za volantom, ak som chcel sedieť správne aby som dočiahol ja volant, tak som sedel dosť blízko a v tom momente, ma obmedzovala spodná časť prístrojovej dosky, takže som mal málo miesta pre nohy.

Môžem však prejsť na tie lepšie veci, ktoré som v interiéri našiel a to napríklad 7 cupholderov. V dverách priestor na dve 1,5 litrové fľaše, pri nohách dva ďalšie na plechovky, vedľa klimatizácie jeden a dva menšie nájdete po sklopení stredného operadla. Multifunkčný volant má dobrý tvar, príjemne sadne do rúk, po jeho ľavej strane nájdete vypínanie štart – stop systému, spolu s ovládaním svetiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Po pravej strane volantu je jednoduchý 5 palcový displej Uconnect, v ktorom je len možnosť rádia, prehrávanie médií cez Bluetooth, dvihnutie a zrušenie hovoru a aj zadná parkovacia kamera. Doslova nič viac, no ak by ste chceli displej dotykový tak by bol bez možnosti Bluetooth. Všetky nastavenia a informácie o vozidle, nájdete v prístrojovom panely, a je tam toho neskutočne veľa. Napríklad tlak v pneumatikách, teplota oleja, napätie batérie, hladina AdBlue a dalšie. Pod displejom manuálna klimatizácia, pod klimatizáciou vypínanie udržiavania v pruhoch, zamykanie dverí a vypínanie stabilizácie.

Samozrejme 12 V zástrčka nesmie chýbať, v strede pod displejom je USB A port a to jediný, čo je trošku škoda. Na druhej strane odkladacích priestorov je v kabíne požehnane vo dverách, na prístrojovej doske v strednej časti menší otvorený, pred spolujazdcom trochu väčší zatvárateľný, klasický kastlík pred spolujazdcom a nad ním menší otvorený úložný priestor. Veľké plus za mňa sú háčiky na zavesenie bundy za šoférom a spolujazdcom a veľký odkladací priestor respektíve polička nad hlavou, ten je však príplatkový.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Najsilnejší 2,2 MultiJet s 8AT je super kombo

Ako z nadpisu vyplýva, pod kapotou testovaného modelu bol 2,2 litrový motor MultiJet s výkonom 132 kW (180 koní) a max. krútiaci moment 450 Nm. Okrem tohto výkonu si môžete vybrať aj z dvoch ďalších a to 88 kW (120 koní) alebo 103 kW (140 koní). No a dokopy s 8 stupňovou automatickou prevodovkou sa na Ducate jazdilo naozaj komfortne. Nová prevodovka fungovala plynule a rýchlo, aj keď bola nastavená na nižšie otáčky motor s tým bol úplne v pohode a v prípade potreby zrýchlenia, hneď vedela čo treba urobiť. A prejavilo sa to aj na spotrebe na našom trimixe sa mi podarilo zajazdiť za 7,3 l/100 km s prázdnym vozidlom. Zvyšok týždňa som ale viezol 700 kg a to už sa samozrejme prejavilo a spotreba sa pohybovala okolo 8,3 l, čo stále nie je vôbec zlé. Jeho maximálna nosnosť je 1475 kg a spomínaných 700 kg, ktoré som vozil celý týždeň som vo vozidle skoro necítil. Pomohli tomu aj zadné zosilnené dvojlamelové pružiny, vďaka ktorým bolo auto celkom pohodlné aj keď bolo prázdne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj samotné manévrovanie s vozidlo bolo presné a komunikatívne, či už na diaľnici alebo v meste, dokonca sa mi dobre manévrovalo aj v úzkych uličkách. Základná cena Fiat Ducato Maxi začína na 36 tisíc eur bez DPH a cena testovaného modelu s príplatkovými výbavami sa dostala na 37 590 eur bez DPH. Za mňa je to fajn zaplatíte si presne za to, čo budete každý deň používať a navyše máte množstvo paketov, ktoré si môžete priplatiť. Dokopy je ich 23, takže na výber budete mať určite.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov