Exteriér

Dizajn exteriéru je jednoduchý minimalistický, čo však Farizon ponúka sú plne ledkové svetlá s denným svietením a ledkovými hmlovkami. Svietivosť svetiel je dobrá, čo mi však vadilo, bola výška stretávacích svetiel, tie by mohli byť nastavené vyššie. Diaľkové svietili dobre čistý lúč aj dobrý rozptyl aj automatické zapínanie a vypínanie fungovalo správne. Časť medzi svetlami je spojená ledkovým pásom, ktorý je doplnený logom Farizon. Testovaná dodávka bola vo verzií L1H1 s rozmermi 4990 x 1980 x 1980 mm (dĺžka x šírka x výška) pričom svetlá výška je 150 mm.

Táto verzia vám ponúkne 6,9 m3 v nákladovom priestore a ten vám ponúkne 2690 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1440 mm na výšku. Nakoľko sa zadné dvere otvárajú do 270 stupňov a zadný otvor ma 1300 mm na šírku aj výšku, tak sme bez problémov naložili vysokozdvižným vozíkom europaletu s 500 kg nákladom. Bočné posuvné dvere poskytli otvor široký 1,2 metra. Jeho maximálne užitočné zaťaženie je 1480 kg, pričom pohotovostná hmotnosť je 2020 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tu sa však pozastavím, pretože keď som otvoril bočné posuvné dvere a predné pravé dvere, SV ponúklo  obrovský otvor, ktorý bol rozdelený len zástenou za sedačkami. Čítate správne SV nemá na pravej strane vozidla B stĺpik, presne pre ponúknutie čo najväčšieho priestoru. A nemusíte sa báť auto sa nekrúti pri zrýchlení ani počas jazdy, o to sa postarali použitím pevných kovov, tým pádom, má dostatočnú tuhosť. Ako s bočnými posuvnými tak so zadnými dverami sa mi manipulovalo ľahko, či už pri otváraní alebo zaváraní, rovnako tak predné dvere. Tie sa dajú otvoriť do 90 stupňového uhla takže sa mi aj dobre nastupovalo, a nebol problém s ich zatváraním.

Interiér na úrovni

Farizon na Slovensku ponúka len jednu výbavu a to rovno tu najvyššiu, takže kožené sedačky, ktoré boli pohodlné vyhrievané aj odvetrávané. Ale! Nastavenie šoférovej sedačky len v dvoch smeroch a to pozdĺžne a potom uhol opierky. Žiadne nastavenie výšky sedenia a to je za mňa dosť veľký problém, pretože som vôbec nevidel kde mi začína auto, kombinácia dlhej prístrojovej dosky, spolu s dosť skosenou kapotou nie je úplne ideálna ak si neviem nastaviť výšku sedenia a to ja mám 180 cm. Na druhej strane je kapota aj s nárazníkom pomerne krátka, takže sa dá rýchlo zvyknúť si koľko miesta vpredu potrebujem. Interiér je v plastovom prevedení, ale dobre spracovaný, nič v ňom nevŕzgalo, ladený je v dvoch farbách čierna a sivá, s bronzovým predelením po celej šírke kabíny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V strede prístrojovej dosky je 12,3 palcový LED displej infotainmentu, ten ponúka bezdrôtový Android auto a Apple Carplay a samozrejme všetky možnosti nastavenia vozidla od jazdným asistentov až po ovládanie výhrevu alebo chladenia sedačiek. Pochváliť musím kvalitu cúvacej kamery, velmi dobré rozlíšenie viacero uhlov, ktoré som si mohol nastaviť, ale pri cúvaní obraz trhal čo je veľká škoda. Pod displejom je automatická dvojzónová klimatizácia. No a čo nesmie chýbať v úžitkovej dodávke, sú úložné priestory. Tých je v kabíne tak akurát, Vo dverách je priestor na 1,5 litrovú fľašu a na niečo ďalšie, v strede  prístrojovej dosky dva šuflíčky, vo vrchnom je cupholder a priestor na telefón. Pod ním je druhý vyklápateľný, no a pred spolujazdcom kastlík na papiere alebo niečo väčšie.

Medzi nimi sa nachádza A a C vstup na nabíjanie a pod nimi 12 V zástrčka. Samozrejme pod lavicou pre spolujazdcov je úložný priestor kde sa zmestí taška alebo ruksak. Čo však chýba v interiéri je háčik na zavesenie si oblečenia. To by sa dalo odložiť pod sedačky ale to by nebolo moc pohodlné neustále to odtiaľ vyťahovať. Pred šoférom je potom menší 7 palcový displej. Ten ponúka základné informácie ako dojazd, stav batérie. Nastaviť si na ňom viete len pár vecí a to spotreba, tlaky pneumatík a média. Ak sa na ňom chcete dostať do nastavení, tak je keď vozidlo stojí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pohon a jazdné vlastnosti

O pohon Farizonu sa stará elektromotor, ten je permanentný synchrónny magnet  s max. výkonom 200 kW a 340 Nm krútiaceho momentu s tým že stály výkon je 75 kW. Jedná sa o verziu s najmenšou kapacitou batérie a to len 49 kWh. Tá ponúkne dojazd 200 km ale iba v meste a plynulou jazdou. Farizon zvládne jazdiť aj po diaľnici, dokonca jeho max. rýchlosť je 140 km/h. Akonáhle som išiel nad 90 km/h, tak dojazd utekal rýchlejšie ako vzduch a o spotrebe ani nehovorím.

Na jazde na spotrebu som išiel v poobednej špičke previezol som sa aj po diaľnici a obchvate a na 100 km s nákladom 500 kg som dosiahol spotrebu 20 kWh /100. Kým som jazdil iba v meste spotreba sa pohybovala okolo 17 kWh. Nakoľko je v aute najmenšie baterka tak aj ten dojazd je menší, ale budú k dispozícií na výber dalšie batérie a to 66, 67, 83 a 106, tá by údajne mala zvládnuť dojazd nad 400 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Samotná jazda bola komfortná, či bolo auto prázdne alebo zaťažené, aj manévrovanie s ním bolo slušné a o to sa postaralo predné nezávislé zavesenie kolies s dvojitými lichobežníkovými ramenami a zadná náprava mala dvojité listové perá. Naozaj to vďaka podvozku jazdilo aj po našich cestách komfortne. Farizon SuperVan si môžete kúpiť v Auto - Impex Bratislava a Trnava v konfigurácií akú sme mali na test za akciovú cenu 36,239 eur bez DPH. Za mňa na rozvoz po meste dostačujúce poprípade si počkať na verzie s väčšou kapacitou, ak by to bolo potrebné, ale pohodlná dodávka s výkonom a nosnosťou na rozdávanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov