Neprehliadnuteľný exteriér - Všade púta pozornosť

Exteriér hovorí sám za seba, pretože kdekoľvek som s Cenntrom bol, všade pútalo pozornosť. V drvivej väčšine som videl, že ľudia, ktorí sa pozerali alebo ukazovali na auto sa usmievali a ja sa im vôbec nečudujem, pretože je to autíčko ozaj chutné. Výrazná maska chladiča je doplnená LED denným svietením a medzi svetlami sa skrývajú dvierka pre nabíjačku. Škoda stretávacích svetiel, tie sú klasické halogénové. Dizajn je jednoduchý a podľa mňa práve preto vzbudzoval toľko pozornosti. Cenntro je doslova predstavené ako auto pre výstredných, vyčnievajúcich ľudí, ktorí na seba radi upozorňujú. Okrem dizajnu k tomu prespievajú farby, ktoré si môžete zvoliť. Testovaný model bol vo farbe svetlá fialová a okrem nej si môžete zvoliť ešte modrá aqua, mliečna biela alebo mentolovo zelená. A podľa farieb sa im v Číne aj hovorí zmrzlinky alebo cukríčky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo si ako dalšie všimnete sú miniatúrne kolieska na ktorých Cenntro stojí, 12 palcové disky s pneumatikami 145/70, doslova galusky. Tu príde prvá otázka je to pohodlné a bezpečné? „Áno“, aj keď som bol na začiatku skeptický, no už po prvých kilometroch som zistil, že to vôbec nie je zlé. Na druhej strane na takýchto kolieskach sa naozaj budete musieť na našich cestách naozaj vyhýbať každému jednému výtlku, pretože ich dokážete jednoducho poškodiť alebo vyzuť. A áno je aj bezpečné na nich jazdiť ja som si vyskúšal aj jazdu za dažďa a správali sa tak ako som očakával, kým bola jazda normálna pekne držali a keď som hľadal limity našiel som ich celkom rýchlo. Predsa len 145/70 nie je veľa.

Presunieme sa k dverám tie sa otvárajú vo veľkom uhle takže nastupovanie a vystupovanie bude komfortné. A nakoľko je auto určené na rozvoz v meste, v zadnej časti nájdete obrovský kufor s objemom 730 l. Dvere kufru sa otvárajú nahor, veľké plus za to, že sa dvere kufra ľahko otvárajú. No mínus za to, že sa otvárajú málo a teda pod nimi nie je moc miesta, samozrejme to súvisí s celkovou výškou auta no myslím si, že ten uhol otvárania mohol byt väčší.

Cenntro prišlo v rozmeroch 2980 mm dĺžka, 1490 mm výška, spomínaná výška 1637 mm a rázvor 1960 mm.  Vďaka rozmerom je jeho polomer otáčania len 4 metre, a dokážete s nim zaparkovať doslova kdekoľvekVeľké plus je denné svietenie na zadných svetlách, „ podľa mňa by to malo mať každé auto“.  Pohotovostná hmotnosť je 724 kg bez vodiča, a maximálna prípustná je 1074 kg čo znamená, že zvládne odviezť 350 kg a to je dosť slušné na tak malé auto.

Interiér prekvapil

Tak jednoducho ako vyzerá z vonku, tak jednoduchý je aj interiér a to sa mi na ňom páčilo. Pohodlné sedenie, no mínus za to, že na sedačke ste si vedeli nastaviť len vzdialenosť a uhol opierky. A vôbec tomu nepomohlo ani to, že ani volant sa nedal nijako nastaviť. To bola naozaj jedna z vecí, ktoré mi naozaj vadili, pretože aj keď je malé tak som sa za volantom musel v niektorých momentoch naťahovať a to nie je ani pohodlné ani bezpečné. Na druhej strane je volant multifunkčný na ľavej strane tlačidlá na zmenu rádia alebo Bluetooth pesničky, na pravej strane nastavenie hlasitosti a ovládanie hovoru. Hneď za ním bol jeden centrálny displej, na ktorom boli všetky informácie. Dobrá a jednoduchá grafika, poskytol informácie o dojazde, výkone a percentách batérie, aktuálnu rýchlosť, rádio stanicu alebo pesničku cez Bluetooth a samozrejme sa viete preklikať aj k ďalším informáciám ako tlak pneumatík, otáčky motora, spotreba, podľa % batérie aj aktuálny výkon a ďalšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Celý interiér bol ladený do farby exteriéru takže fialové doplnky na prístrojovej doske, fialové prešitie na sedačkách. Čo sa prístrojovej dosky týka najväčšie plus je držiak na mobilný telefón, ten by mali používať aj iné automobilky. Je v mieste kde normálne bývajú displeje pre infotainment, a pomocou dvoch gumových „ručičiek“ krásne držal telefón a teda sa dá využívať ako navigácia. Ďalším plus sú odkladacie priestory, nakoľko to je úžitkové vozidlo tak ich poskytlo adekvátne dosť. Dva menšie odkladacie priestory na peňaženku, kľúče alebo podobné predmety, zatvárateľný odkladací priestor pred spolujazdcom a háčik na tašku. Veľké odkladacie priestory vo dverách a ak nemáte 2 metre tak môžete využiť aj priestor za sedačkami. V stredovej konzolke je cupholder pred ním ovládanie okien.

Nesmiem zabudnúť na klimatizáciu, pod ňou je USB C port na nabíjanie, tlačidlo na zmenu jazdných režimov (eco a šport). A po ľavej strane od volantu je otváranie kufra, nastavenie svetiel a možnosť vypínania tónu , ktorý auto musí vydávať v pomalej rýchlosti nakoľko je to elektromobil. Je vybevené zadnými cúvacími senzormi  a cúvacou kamerou, ktorá má naozaj dobre rozlíšenie. Jedna vec je však zvláštna a nechápem jej, prečo vyrobili auto tak, že pedále sú v strede a to doslova, ak budete v aute dvaja tak spolujazdec môže pridávať a vy ako šofér môžete len brzdiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pohon a jazdné vlastnosti

Cenntro je poháňané motorom AC o výkone 22.3 kW a 85 Nm s maximálnou povolenou rýchlosťou 90 km/h. Tých neuveriteľných 22.3 kW je posielaných na zadnú nápravu, takže treba byt opatrný s plynom. Batéria je typu LiFePO4 s kapacitou 14 kWh. Nabíjacie napätie je 220 V takže v pohodlí domova zo zástrčky, tak je pripravená aj nabíjačka a doba nabíjania z 0 na 100 % je 8 hodín. Síce má maximálku 90 km/h ale na diaľnicu som si s ním netrúfol, pretože za prvé je to tachometrová rýchlosť a za druhé aj keď ma na okreskách dobehol a predbiehal kamión nebolo mi všetko jedno. Pravdepodobne som asi jediný blázon, ktorý zobral toto autíčko na dlhú cestu mimo mesto, no čo by som pre test neurobil. Z Bratislavy do Topoľčian to bol zážitok a doslova adrenalínový aj som sa bavil no na druhej strane som doslova prepočítaval každý kilometer, pretože pri 90 na tachometri dojazd klesal rýchlosťou svetla ale nakoniec som to zvládol a malou rezervou. Aj keď má udávaný dojazd 182 km ale to je len na papieri, v skutočnosti vám auto ukáže 170 km. A aká je realita? Zvládnete na ňom prejsť niečo medzi 160 a 170, ale naozaj len v meste.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jazdné vlastnosti ma naozaj prekvapili, očakával som že to nebude bohvie čo na tých maličkých kolieskach. No mýlil som sa pretože vpredu je nezávislé zavesenie kolies MacPherson a vzadu systém zavesenia Tri – Link a dokopy to naozaj fungovalo super. Dokázal som ísť aj rýchlejšie tempo v zákrutách, auto bolo krásne čitateľné a veľmi zábavné vďaka tým galuskám. Vpredu kotúčové brzdy a vzadu bubnové a keďže je krátke pri plnej brzde sa ochotne navážilo na predné kolesá a zadné sa chceli blokovať, takže tu budete musieť byt ostražitý aby ste prípadne kontrovali keď si zadok bude chcieť pri plných brzdách zatancovať. No aj tak to brzdilo slušné. Je vybavené systémami EPS, ABS, EBD, HAC (pomoc pri rozbiehaní do kopca). Samozrejme rekuperácia brzdením a dva jazdné módy a to ECO a Sport. Je medzi nimi maličký rozdiel pri prepnutí je cítiť je tých ohromných 22.3 kW chce niečo robiť. Ja som ten rozdiel najviac pocítil a aj využíval hlavne pri rozbehu alebo pripájaní z vedľajšej cesty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Záverečné hodnotenie

Čo bude robiť Cenntru Avantier problém je cena. Cenníková je totiž až 17 990 € no u predajcu Ford Szilcar je momentálne zľava až 5030 €. Takže začína na 12 960 s DPH. Pre súkromnú osobu to bude stále dosť, skôr sa oplatí pre reštaurácie na rozvoz jedla, poprípade firmy na rozvoz zásielok. Veď tak bolo aj predstavené ako auto na rozvoz v meste a blízkom okolí. Za mňa je Cenntro Avantier C podarené malé autíčko ako výzorom tak jazdnými vlastnosťami a presne na ten rozvoz bude super.