Obe som krátko vyskúšal v nehostinných podmienkach tureckého vidieka. Toyota Hilux GR Sport II má pod kapotou rovnaký motor aj prevodovku ako používa nová generácia Toyota LandCruiser 250. Teda pozdĺžne uložený 2.8 l radový turbo naftový 4-valec s max. výkonom 150 kW (204 k) pri 3400 ot a 500 Nm v rozsahu 1600 až 2800 ot. Rovnaký motor je aj v hybridnej verzii má pod kapotou rovnaký spaľovací motor, ten je doplnený motor generátorom a Li-Ion akumulátorom. Ako to celé funguje vysvetľujem v druhej polovici videa.
Hilux Hybrid 48V
Jedná sa o vôbec prvý model Hulixu s hybridným pohonom, presnejšie s mild – hybridným. Nenechajte sa pomýliť pod kapotou je stále 2,8 litrový naftový motor s označením DOHC so 16 ventilmi, ktorý ponúka 150 kW (204 koní) pri 3400 otáčkach za minútu a krútiaci moment 500 Nm v rozsahu od 1600 až 2800 otáčok. K tomuto motoru však v tomto prípade pribudol elektrický motorgenerátor. Názov 48 V má svoj dôvod, Hilux dostal 48 voltový lítiovo – ionový hybridný akumulátor a prevodník jednosmerného prúdu. Ten sa skladá z 13 článkov a kapacita batérie je 4,3 Ah, jeho celková hmotnosť 7,6 kg a ponúkne 12 kW výkonu a 65 Nm krútiaceho momentu, či už pri rozbehu alebo prekonávaní prekážok. A fungovalo to fajn rozbehy, brzdenie boli veľmi plynulé a aj v teréne to dosť pomáhalo.
Tu príde otázka, čo ak budem na prašných cestách a pod.? Na šťastie mysleli aj na toto, Akumulátor je chránený pred vodou, chladnejší vzduch je nasávaný cez prednú časť vozidla, a aby nenasával prach, k ventilátoru pribudol filter. A ako zabezpečili, že aj hybridná verzia dokáže prebrodiť 700 mm? Motorgenerátor je umiestnený v hornej časti motoru. Okrem umiestnenia, má 48 dvojramenný napínač rozvodového remeňa, ten udržuje potrebné napätie pre motorgenerátor a zároveň pomáha pri opätovnom štarte. Pre správnu funkciu rozvodového remeňa v nehostinných podmienkach ako je voda, je dôležité jeho zloženie. Na vrúbkovanej strane je pevná bavlnená tkanina, ktorá znižuje zvuk, pohlcuje vlhkosť a zároveň udržuje potrebný koeficient trenia aj je mokrý. A vďaka tomu zvládne Hilux 48V brodiť 700 mm a dokonca v tejto hĺbke môže zastaviť až na 10 min. „Toto by som veľmi rád vyskúšal“.
MTS Multi – Terrain Select
Okrem toho že je 48V prvý hybridný Hilux, tak ako prvý Hilux dostal systém voľby jazdných režimov podľa terénu. Ponúka ich 6 a to Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow a automatické nastavenie. V automatickom režime si vozidlo samo mení nastavenia vozidla, podľa vyhodnotených podmienok, v ktorých jazdí, jednoduché a zvyšné režimy si zapíname podľa potreby a podmienok kde sa jazdí. Režim Snow a Dirt sa dajú aktivovať len v redukovanom režime H4, ostatné sa dajú aktivovať aj v režime L4. Aby sa Hilux dokázal pretĺkať náročným terénom, je postavený na rámovej konštrukcií a podvozku s rebríkovým rámom. V zadnej časti listové pružiny, vpredu dvojité tlmiče a to je podporené svetlou výškou 310 mm. Jeho parametre sú 5325 x 1900 x 1865 mm (dĺžka, šírka, výška) a stále ponúka ložnú plochu 1555 mm. Odviezť zvládne 1000 kg a potiahne 3500 kg. Hilux 48V si môžete kúpiť vo všetkých stupňoch výbavy. A jeho cena začína na vo výbave Active za 41 525 eur bez DPH
GR Sport II
Keď som ju uvidel nedalo sa prehliadnuť jej rozšírenie, v kombinácií s červenou farbou, čiernymi doplnkami a samozrejme znaky GR – Gazoo Racing. Už to mi hneď napovedalo, že jazda na nej bude veľmi zaujímavá, aj tak bolo. Jazda po nespevnených prašných cestách pod plynom naozaj stála zato. O zážitok aj presnosť jazdy sa postarali technické vylepšenia, samotná svetlá výška 323 mm, ale aj rozchod kolies, ktorý vpredu o 135mm širší a vzadu o 155 mm. Vďaka tomu sa dalo naozaj letieť a auto bolo stabilné a výborne čitateľné.
K „pohodliu“ na takých cestách pomohlo odpruženie, na predných ramenách je širšie o 70 mm, ľahký rúrkový stabilizátor a premiestnené zostavy pružín a tlmičov, posunuté viac von. Na rozdiel od bežného Hiluxu, GR má jednokomorové tlmiče s priemerom 46 mm. Okrem podvozku dostala GR väčšie brzdy vpredu aj vzadu a k celému dizajnu prispievali aj 17 – palcové disky. Tie prispievajú nie len k výzoru auta ale aj znižujú aerodynamický odpor a zároveň šetria hmotnosť.
GR Sport II má pod kapotou rovnako 2,8 litrový naftový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 500 Nm, spojený so 6 – stupňovou automatickou prevodovkou, s možnosťou radenia na volante, avšak tu nenájdete hybridný pohon. Aj napriek tomu že sa jedná o športovú verziu, stále ponúkne užitočné zaťaženie 1000 kg a ťažnú kapacitu 3500 kg.
GR nebola vyšperkovaná len z vonku ale aj z vnútra a to červenými doplnkami ako napr. červené pásy, stred volantu a logo GR na hlavovej opierke a plaketka GR pri riadiacej páke. Teším sa na poriadny test, kde ju budem môcť podrobiť poriadnym skúškam a poviem vám o nej viac a tak isto vám až potom poviem jej cenu, pretože tá ešte nie je zverejnená, takže si budete musieť počkať.