Continental hovorí, že valivý odpor pneumatík sa podieľa na celkovej priemernej spotrebe nákladných automobilov v rozsahu až 30 percent. Asi preto nikoho neprekvapí, že ho konštruktéri považujú za jeden z kľúčových faktorov pri vývoji nových produktov a práve na tento parameter sa zameriavajú aj nové gumy z radu Conti EcoPlus.
Nemci pripomínajú, že novinky sú určené pre dopravu na veľké vzdialenosti a zároveň tvrdia, že sa významným spôsobom podieľajú na znížení spotreby a tým pádom tiež na redukcii nákladov na vozový park. Ešte lepšie je, že tento pokrok nemá byť vykúpený zhoršeným kilometrovým výkonom či skrátenou životnosťou plášťa. Opak má byť podľa Continentalu pravdou.
Model Conti EcoPlus HS3 + je určený pre riadenú nápravu.
Zatiaľ pre riadené a hnané nápravy
Nové produkty sú už v tejto chvíli dostupné, zatiaľ ale len v rozmere 315/70. Na iné veľkosti si budete musieť počkať do októbra tohto roka. Čo môžete mať už v tejto chvíli, je produkt s obchodným označením Conti EcoPlus HS3 +, ktorý je určený pre riadenú nápravu a podľa Continentalu majú tieto pneumatiky o 7 percent nižší valivý odpor v porovnaní so svojim predchodcom. Firma dodáva, že tento výsledok dosiahli použitím „inovatívnej zmesi behúňa a bočnice“, aj keď podrobnosti neprezrádza.
Pneumatika nazvaná Conti EcoPlus HD3 + je naopak určená pre hnanú nápravu, pričom v tomto prípade sa vývojovému oddeleniu podarilo znížiť valivý odpor dokonca až o 12 percent v porovnaní s minulou generáciou. V hlavnej úlohe je opäť nová zmes, ale tentoraz tiež technológia znižujúca deformácie v oblasti bočnice a pätky. Či sa táto zmena podpíše napríklad na zmene komfortu jazdy, Continental neprezradil.
Conti EcoPlus HD3 + je určená pre hnanú nápravu.
Tretím do partie potom bude pneumatika Conti EcoPlus HT3 +. Tá bude určená naopak pre návesy a termín jej uvedenia na trh je naplánovaný niekedy v priebehu budúceho roka. Presný termín, ani konkrétne čísla zníženého valivého odporu Continental momentálne neuvádza.
Poslednou novinkou v rade je takzvaný kalkulátor spotreby a emisií CO2, ktorý vychádza z podobne koncipovaného simulačného nástroja VECTO. Nejde o nič iné, ako internetovú stránku, na ktorej si môžete spočítať, ako sa výber správnych či nesprávnych pneumatík podpíše na prevádzkovej efektivite vášho vozového parku.
zdroj: Continental