Nové autobusy pre Bratislavu: Prídu či neprídu?
Ešte v roku 2022 vypísal DPB súťaže na nové kĺbové autobusy. Do Bratislavy chceli kúpiť tak naftové, ako aj plynové autobusy. Vo výsledku z toho nič nebolo. Súťaže zrušili a odvolali sa na zmenu okolností, na základe čoho úradníci pristúpili v zmysle zákonných ustanovení k rozhodnutiu verejné obstarávania ukončiť.
Kto chcel pôvodne dodávať autobusy pre hlavné mesto Slovenska? Celkovo išlo o štyri firmy, ktoré sa prihlásili so záujmom o vyhlásené tendre: Poľský Solaris, firma Corex ako slovenský zástupca značky Iveco Bus, turecký Otokar a český SOR Libchavy. Malo ísť o rámcovú zmluvu na 100 autobusov jazdiacich na diesel a 150 autobusov na CNG. Celkovo počítal DPB s tým, že nové autobusy mali stáť viac ako 113 miliónov eur a pokiaľ by využil opciu na všetky vozidlá, išlo by o citeľnú obmenu vozového parku, ktorú by pozitívne pocítili cestujúci v podobe vyššej kvality verejnej dopravy.
Na konci roka 2024 prichádza druhý pokus zo strany bratislavského dopravného podniku. Cieľom je vysúťažiť rámcovú zmluvu na 110 naftových autobusov a 130 vozidiel na plyn.
Na presné požiadavky na autobusy v rámci tendra si ešte musíme počkať, no výrazným spôsobom sa má zvýšiť očakávaná cena jedného autobusu. CNG autobusy majú stáť 499 tisíc eur za kus namiesto pôvodne odhadovaných 350 tisíc eur. V prípade klasických naftových autobusov hovoríme o navýšení na 442 tisíc eur zo skôr odhadovaných 330 tisíc eur v roku 2022.
Zdroj: imhd.sk