Škoda 706 RTO bol mimoriadne vydarený autobus, ktorý robil dobré meno československému priemyslu nielen na domácom trhu, ale aj ďaleko za jeho hranicami. A rozhodne nešlo len o susedné krajiny v rámci bývalého Východného bloku. Nejeden autobus z Vysokého Mýta skončil v Afrike, na Strednom východe, či dokonca na Kube. Práve tá bola veľmi špecifickým trhom, pre ktorý museli byť autobusy patrične upravované. Najviac sa sem vyviezlo verzií 706 RTO-MEX (mestský exportný).
Bez rezervy aj kúrenia
Exportné verzie modelu 706 RTO vyrábali vo Vysokom Mýte v niekoľkých úpravách a líšili sa podľa individuálnych požiadaviek a cieľových destinácií. Pre krajiny Stredného východu a Kubu napríklad autobusy nedostávali kúrenie pre priestor cestujúcich ani vodiča (nebolo potrebné). Naopak, výrazne veľkorysejšie boli dimenzované bočné vetracie okná a výklopné strešné poklopy. Krajiny Stredného východu nepožadovali ani rezervné koleso. Ešte zaujímavejšou verziou boli niektoré autobusy pre Kubu, ktoré dostávali veľmi odolné pevnostné nárazníky. Tie netvoril tvarovaný plech, ale pevný profil, ktorý zniesol strkanie do iných áut a v prípade potreby sa dokázali takto upravené autobusy prestrkať cez hustú premávku, či prekážky na kubánskych vidieckych cestách.
Zaujímavosťou boli aj prívesy, ktoré Kubánci vyrábali z vyradených autobusov 706 RTO. Jednoducho z nich vybrali motory, upravili ich čelá, vybavili ich tiahlom napojeným na predné kolesá a zapriahli za funkčné autobusy. Na Kube takto používali aj vyradené autobusy a v maximálnej možnej miere využívali ich techniku aj bez funkčných motorov. O ich technickom stave si však ilúzie nikto robiť nemohol.
zdroj: Iveco bus, múzeum českého karosárstva Vysoké Mýto
Autobusy Škoda 706 RTO sa s úspechom vyvážali aj do Egypta.