Pri správach ako táto človeku dôjde, prečo EÚ povolila zvýšenú celkovú hmotnosť nákladných áut poháňaných elektrickou energiou. Ak totiž majú mať pri súčasne dostupných technológiách akceptovateľný dojazd, nezaobíde sa to bez obrovských a ťažkých trakčných batérií. Dobrým príkladom je elektrický ťahač Designwerk High Cab Semi 6x2T. Vo svojom odbore rozhodne nejde o žiadnu „ľahkú váhu“, jeho výkony však udivujú.
Pojazdná elektráreň
Aby zvládol elektrický High Cab Semi 6x2T reálny dojazd akceptovateľný aj pre diaľkovú prepravu, musí si ho zabezpečiť poriadnou náložou trakčných batérií. A tých rozhodne nie je málo. Majú totiž kapacitu presahujúcu 1 MWh (cez 1000 kWh) a hmotnosť 5620 kg. To je už samozrejme poriadna porcia energie, ktorá by sa nezmestila na rám namiesto tradičných nádrží na naftu. Elektrický Designwerk (DW) si preto baterky vozí vzadu za kabínou. Aj preto poslúžilo ako technický základ pre elektrický ťahač trojnápravové Volvo FH s rázvorom medzi prvou a druhou nápravou 3500 mm. Vďaka tomuto riešeniu má novinka údajný dojazd 700 km (dokonca aj v podmienkach nórskej zimy). A bude to potrebné, do svojej flotily ho totiž zaradila nórska dopravná spoločnosť Litra, ktorá bude za autom ťahať izotermický náves. Trakčný elektromotor ťahača má výkon 500 kW (680 k) a aby bola zabezpečená potrebná životnosť batérií, využiteľná kapacita poklesla na 864 kWh. Nabíjať sa budú (v ideálnych podmienkach) výkonom až 350 kW, čo by malo zabezpečiť nabitie trakčných batérií za tri hodiny. Aká nakoniec bude prax, však ukáže až ich reálne nasadenie.
zdroj: Designwerk