Keď sa v lete 1966 predstavil hranatý Wartburg 353, pôsobil ako zjavenie. Moderný strih jeho karosérie bol na hony vzdialený predchádzajúcemu oblému Wartburgu a hoci mnohí s odstupom času považujú za krajšie auto práve predchádzajúci Wartburg 1000, nadčasovú eleganciu modelu W353 nemôžeme uprieť. Auto prekvapilo najmä veľmi priestrannou karosériou, ktorou prekonávalo väčšinu vtedajšej dostupnej automobilovej konfekcie. Napriek tomu sa východonemecká automobilka rozhodla ponúknuť ešte čosi viac. Na technických základoch modelu W353 totiž postavila pracovný pick-up.

Dvojtaktný pick-up W353 Trans odviezol na korbe 400 kg nákladu. Ako však uvádzajú pamätníci, jeho rámová konštrukcia zniesla aj krátkodobé preťaženie.

Hoď to na korbu a poď

Praktickú novinku určenú pre remeselníkov, či vtedajšie štátne podniky konštruktéri pomenovali Trans a vybavili ju dlhou ložnou plochou, na ktorú ste mohli naložiť až 400 kg nákladu. Celková užitočná hmotnosť W353 Trans bola 550 kg, čo znamená, že pre dvojčlennú posádku zostávalo k dispozícii 150 kg. Korba mala rozmery 1,7 x 1,4 m a mohla byť úplne odkrytá, lebo zakrytá plachtou. Neskôr sa v ponuke objavili aj rôzne plastové nadstavby zvyšujúce celoročné využitie dvojtaktného auta. Verzia Trans sa nakoniec uchytila, pretože najmä v domácom NDR len ťažko hľadala alternatívu. O jej oficiálnom dovoze do vtedajšieho Československa sa neuvažovalo, úlohu štvorkolesových „pracovníkov“ tu plnili predovšetkým rôzne verzie Š 1203, pred ňou plnila rovnakú úlohu aj staršia Š 1202 tiež dostupná s otvorenou korbou. A komu by to nestačilo, mohol využiť služby väčšieho Barkasu B-1000. Posledné verzie Trans výrobca vybavil, rovnako ako sedany a kombi Torist, štvortaktným motorom 1.3 8V (EA111) z konštrukčných dielní koncernu VW. Najväčším exportným trhom verzie W353 Trans sa stalo Maďarsko.

V roku 1985 sa objavila verzia s novou maskou s halogénovými svetlometmi, ktoré už neboli, na rozdiel od predchodcu, navzájom zameniteľné.