Auto vo firme a dane: Veľa krajín podporuje naftu

Napríklad Taliansko poskytuje ročne najvyššiu sumu, ktorou zvýhodňuje klasické firemné autá na benzínu či naftu - ide až o 16 miliárd eur.

Nasledované je Nemeckom so 13,7 miliardami eur. Francúzsko a Poľsko ročne dotujú firemné autá viac ako šiestimi miliardami eur.

Služobné autá sú dôležitým faktorom na automobilovom trhu. Podľa štúdie tvoria momentálne približne 60 percent predajov nových áut v Európe. Približne 15 miliárd eur tečie v rámci štyroch uvedených krajín do dotácií vozidiel typu SUV.

Firemné autá majú daňové výhody napriek emisiám

Priemerne získava jedno služobné auto daňovú výhodu vo výške 6 800 eur ročne, pri väčších modeloch s vysokými emisiami je to dokonca až 21 600 eur. „Je úplne nelogické a neakceptovateľné, že stále investujeme miliardy z daní do technológie, ktorá je v rozpore so zelenými cieľmi Európskej komisie,“ povedal Stef Cornelis z organizácie T&E

Predaj elektromobilov v Európe sa v poslednom období výrazne prepadol - okrem iného preto, že sú drahšie ako porovnateľné klasické autá na fosílne palivá. Podľa údajov z odvetvia klesol v auguste predaj čistých elektromobilov v EÚ o 43,9 percenta, pričom najväčšie trhy Nemecko a Francúzsko zaznamenali pokles o 68,8 percenta, respektíve 33,1 percenta.

Od zrušenia dotácií na elektromobily v Nemecku klesol aj počet elektromobilov predávaných ako služobné autá. Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyen nedávno poverila nového komisára pre klímu, aby pripravil návrhy na ukončenie dotácií - napríklad daňových výhod - v rámci členských štátov prepojených s fosílnymi palivami.

Zdroj: tagesschau.de / foto: cz:depositphotos.com