Výrobné linky v Kopřivnici opustila posledná Tatra 815. Legendárny model tak uzatvára nesmierne dôležitú a významnú kapitolu histórie kopřivnickej automobilky a ukazuje nadčasovosť konštrukcie auta, ktoré začalo vznikať ešte v 70. rokoch. Prišla ako univerzálny nástupca Tatry 148, ktorá vydržala vo výrobe 10 rokov. Keď sa v januári 1983 rozbehla sériová výroby modelu T815, zrejme nikto netušil, že tento modelový rad prežije aj turbulentné zmeny politického usporiadania Československa, jeho rozpad, aj nástup trhovej ekonomiky.
Takto si pamätáme Tatru 815 asi všetci.
Oponu zatiahli hasiči
Je pochopiteľné, že v priebehu 42 rokov prešla Tatra 815 mnohými menšími, či väčšími modernizáciami a posledný vyrobený kus nemá s jej pôvodnou podobou veľa spoločného. Základné tvary kabíny, konštrukcia podvozka a pohonné jednotky sú síce principiálne podobné, no vývoj značne poskočil. História modelu T815 si zaslúži osobitný priestor a budeme sa jej v blízkej budúcnosti venovať v osobitnom článku. Teraz len pripomenieme, že v 90 . rokoch prišla prvá zásadná modernizácia a príchod modelu T815-2. Ten sa o niekoľko rokov a po niekoľkých ďalších modernizáciách zmenil na TERRN°1 a posledným vývojom stupňom modelového radu T815 sa v roku 2018 stala Tatra Terra. Práve z tejto série pochádza aj posledný vyrobený kus – je ním hasičský špeciál Tatra 815-2 Terra 6x6 (na fotografii z továrenského múzea Tatry, kde sa s modelovým radom T815 oficiálne slávnostne rozlúčili).
Poslednou vyrobenou bola Tatra 815-2 Terra 6x6.
zdroj: Tatra Trucks