Kabíny nákladných automobilov vo všeobecnosti nevyžadujú viac než dve alebo tri miesta na sedenie, nepochybne ale neprezradíme nič nového, ak napíšeme, že existuje dosť výnimiek potvrdzujúcich vyššie uvedené pravidlo. Viac sedadiel a tiež dvojnásobný než obvyklý počet dverí potrebujú najčastejšie hasiči, a práve pre nich i ďalšie záchranné zložky sú určené nové, až deväťmiestne kabíny modelov Volvo FM a FMX.

FM a FMX

Výrobca pochopiteľne ponúka pre nové predĺžené štvordverové karosérie v závislosti na potrebách zákazníka aj menej sedadiel, každopádne v prevedení pre maximálny počet osôb sedia cestujúci v troch radoch v konfigurácii 2+3+4, pričom v zadnej časti sú sedačky otočené proti sebe. Samozrejmosťou sú trojbodové bezpečnostné pásy pre všetkých, a aby vystupovanie i nastupovanie bolo čo najpohodlnejšie, najrýchlejšie a zároveň bezpečné, nájdete na bokoch protišmykové osvetlené schody, dvere otvárajúce sa do mimoriadne širokého uhla (vpredu 79 a vzadu 75 stupňov) a nechýbajú ani robustné oranžové držadlá pri vstupoch po oboch stranách a ďalšie dve pod stropom.

Bezpečnosť a pohodlie predovšetkým

Keď už sme u strechy s vnútornou výškou 160 cm vpredu a 161 cm vzadu, za zmienku tiež stojí skutočnosť, že zadná časť kabíny môže byť za príplatok vybavená nezávislým kúrením i klimatizáciou a reproduktormi komunikačného systému. Nájdete tu tiež osvetlenie, množstvo odkladacích priestorov a schránok na prilby i ďalšie vybavenie, ktoré hasič ocení pri výkone svojej práce. Mimochodom, keď už skloňujeme bezpečnosť vo všetkých pádoch, mali by sme dodať, že nová kabína vyvinutá podľa normy EN 1846 (pre hasičské a záchranné vozidlá) absolvovala štandardné nárazové testy podľa metodiky ECE R29-03.

FM a FMX

Volvo pre svoje novinky ponúka pohonné jednotky D11 a D13, v základe dostanete len šasi, a aby autori uľahčili prácu tým, ktorí budú pracovať na nadstavbe, sú hlavné komponenty a konštrukčné ukryté pod kabínou. Tým máme na mysli palivové nádrže, akumulátory a systémy čistenia i recirkulácie výfukových plynov. Pokiaľ ide o elektroinštaláciu, Volvo vopred pripravilo kabeláž tak, aby nebolo nutné dodatočne demontovať vnútorné panely a jasne určené sú tiež miesta ukotvenia elektrických prípojok. Kvôli možnosti pripojiť k autu pomocné jednotky vyžadujúce dostatočný príkon sú tu k dispozícií aj pomocné náhony s krútiacim momentom až 2000 Nm.

FM a FMX

Aby sme nezabudli, nové kabíny (vyvinuté v spolupráci s rakúskou spoločnosťou Rosenbauer, ktorá patrí medzi najväčších výrobcov hasičských vozidiel a techniky na svete) majú veľkoryso dimenzované vonkajšie spätné zrkadlá a napriek tomu môže mať vodič k dispozícii až osem kamier, ktoré ďalej zlepšujú jeho výhľad. Na prianie je súčasťou výbavy aj systém Volvo Dynamic Steering, ktoré dovoľuje nastaviť účinok posilňovača riadenia, spätnú väzbu, intenzitu vystreďovania volantu a kompenzuje v riadení i poryvy bočného vetra.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov