Vyvíjať, vyrábať a následne predávať autá nikdy nebola ľahká robota. A rovnako to platí medzi osobnými, aj nákladnými autami. Vrátane tých veľkých úžitkových, kde sa predávané počty pohybujú v rádovo menších číslach, než pri produkcii osobných áut. O to radšej dávajú výrobcovia ťažkých nákladných áut o sebe vedieť, keď sa im podarí splniť ciele, či nebodaj predať najviac vozidiel na trhu. To sa v roku 2024 podarilo spoločnosti Volvo Trucks. Stalo sa vôbec prvýkrát lídrom v segmente úžitkových áut na 16 t.

Volvu sa darí predávať aj elektrické verzie svojich modelov.

Takmer pätina trhu

„Sme veľmi hrdí na to, že sme lídrom na trhu v Európe. Je to jasný dôkaz, že naši zákazníci oceňujú palivovú úspornosť, bezpečnosť a prevádzkyschopnosť našich nákladných vozidiel a že máme veľmi atraktívnu ponuku produktov,“ hovorí Roger Alm, prezident Volvo Trucks. Naráža na skutočnosť, že v roku 2024 obsadilo Volvo Trucks v Európe 17,9 % trhový podiel s celkovým počtom 56 331 predaných úžitkových áut. Svoj trhový podiel pritom Volvo v roku 2024 zvýšilo v 25 krajinách. Rovnako dobre sa mu totiž darí aj mimo Európy, v Brazílii je s podielom 23,7 % dokonca už tretí rok po sebe lídrom trhu, v Austrálii je 18,2 % a v USA a Kanade 10,5 %. “Vďaka úplnej obnove nášho globálneho produktového portfólia v roku 2024 sme silnejší ako kedykoľvek predtým. V Severnej Amerike, kde sa snažíme výrazne rozšíriť naše podnikanie, sme spustili úplne novú platformu, ktorá bude základom pre rad nových modelov v nasledujúcich rokoch. Prvým na platforme bolo úplne nové Volvo VNL, ktoré dokáže priniesť až o 10 percent nižšiu spotrebu paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou,“ doplnil Roger Alm.

zdroj: Volvo Trucks