Pre diaľkovú kamiónovú dopravu sú stále kľúčové veľké prepravné vzdialenosti a schopnosť čo najefektívnejšie tráviť čas na ceste. Do tejto schémy však nezapadá jej elektrifikácia, ktorá dopravcov limituje relatívne krátkym dojazdom na nabitie a zároveň časom potrebným na zdĺhavé nabíjanie. Kľúčoví výrobcovia však nehádžu flintu do žita a vyvíjajú elektrické ťahače s veľkým dojazdom a rýchlym nabíjaním. Najnovším počinom v tomto segmente sa teraz pochválila spoločnosť Volvo Trucks.

Novinka už nepoužíva klasickú prevodovku a kardan vedúci k zadnej hnacej náprave. Namiesto nich má zadnú nápravu s integrovaným elektrickým pohonom.

Bez kardanu aj prevodovky

Že je aerodynamika jedným z najdôležitejších parametrov elektrických ťahačov určených na diaľkovú prepravu tovarov, dokazuje aj nové Volvo FH Electric. Dizajnéri sa opäť pohrali s jeho kabínou, podvozkom, aj samotnými spojlermi a všetko upravili tak, aby bol aktuálny ťahač tým najaerodynamickejším úžitkovým Volvom v histórii. Ešte dôležitejšie je však zväčšenie kapacity trakčných batérií na 780 kWh, čo mu zaručuje dojazd na nabitie na úrovni 600 km. Väčšie baterky však zabrali viac miesta, novinka preto použila rovnaký trik ako Mercedes-Benz, či Iveco a namiesto motora, prevodovky a kardanu použila rovno zadnú nápravu s integrovaným elektromotorom a prevodovkou. A aby sa väčšie batérie nabili čo najskôr, dostali nové chladenie a sú schopné zvládnuť nabíjací výkon až 1000 kW. "Toto je skutočný prielom v doprave s nulovými emisiami. Dopravné spoločnosti teraz môžu jazdiť na skutočne dlhé vzdialenosti s elektrickými nákladnými vozidlami bez toho, aby museli robiť kompromisy v produktivite. Superrýchle nabíjanie a vysoká nosnosť z neho robia veľmi konkurencieschopné riešenie," povedal na adresu novinky Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks.