Dekarbonizácia nákladnej dopravy ukazuje svoju ďalšiu podobu. Ňou nemusí byť nevyhnutne len čistokrvný batériový elektrický pohon, či palivové články s vodíkovými nádržami na palube. Koncern Volkswagen sa rozhodol vyvinúť hybrid, konkrétne pohon kombinujúci naftový motor s elektromotorom a využívať ho podobne ako to dnes bežne robia osobné autá. Nová technológia však nie je samoúčelná, mala by totiž nájsť uplatnenie aj v sériovej produkcii nákladných aj osobných áut.
Testovacia hybridná mula
Spoločnosť Volkswagen Truck & Bus predstavila súťažný hybridný ťahač VW Meteor Mission Zero. Ako už z jeho pracovného názvu vyplýva, jeho misiou je znižovanie uhlíkovej stopy v doprave, takže bude na súťažných okruhoch nielen loviť vavríny, ale aj testovať nové technológie. V jeho prípade je to zladenie naftového a elektrického motora, ktoré spolu na zadné kolesá posielajú 1000 koní (900 z naftového agregátu MAN 026 + 100 elektrických). Výpomoc elektromotora má slúžiť ako elektrický „Boost“ pri náhlej potrebe výkonu. O dodávanie elektrickej energie sa postará známy systém KERS.
Volkswagen verí, že znižovanie emisnej stopy nákladnej dopravy vedie aj cez naftovo-elektrický hybrid.
Volkswagen prezradil, že pri ostrom súťažnom nasadení má v pláne testovať energetickú účinnosť, výdrž, bezpečnosť, optimalizáciu hmotnosti a schopnosť hybridného pohonu reálne znižovať emisie. „Volkswagen Truck & Bus urýchľuje svoju technologickú cestu k dekarbonizácii. Projekt Mission Zero posilňuje nášho priekopníckeho ducha v napredovaní elektromobility a potvrdzuje záväzok spoločnosti voči environmentálnym požiadavkám,“ povedal marketingový riaditeľ Volkswagen Truck & Bus, Luciano Cafure. VW Meteor Mission Zero bude koncern nasadzovať v seriáli Copa Truck a za jeho volantom bude celú sezónu jazdiť Felipe Giaffone.
zdroj: CBMM