Na siedmu generáciu nového VW Transporter čakalo mnoho zákazníkov aj priaznivcov značky. Tentoraz totiž ide o výnimočnú generáciu, ktorá vznikala v úzkej spolupráci s Fordom. Na prvé počutie by sa síce mohlo zdať, že Transporter T7 je len preznačkovaný Transit, no konštruktéri Volkswagenu si dali záležať na tom, aby malo ich auto nielen vlastnú tvár, ale aj charakter typický pre všetky doterajšie generácie Transportera. Na rozdiel od dodávok koncernu Stellantis, kedy rozdiel medzi jednotlivými značkami spočíva naozaj len v detailoch a iných logách na maskách chladičov, VW Transporter a sesterský Transit od seba delia podstatnejšie rozdiely.

Pre robotníkov aj hotely

Novinka je vo všetkých smeroch väčšia než predchádzajúca generácia Transportera T6.1. S dĺžkou 5050 mm (verzia Long 5450 mm) je o 146 mm dlhšia, o 128 mm širšia a jej rázvor narástol o 97 mm. Nárast vonkajších rozmerov sa premietol aj do prepravného priestoru v rozsahu 5,8 – 9 m3. Vyššia je aj užitočná hmotnosť 1330 kg (+130 kg) a o 200 kg (na 2800 kg) sa zvýšila aj max. hmotnosť brzdeného prívesu. Verzia Long je v rázvore aj celkovej dĺžke väčšia o 400 mm.

Svojský charakter má aj kabína modelov Transporter/Caravelle. Dominujú jej dva spojené displeje (s uhlopriečkami 12 a 13 palcov).

K dispozícii je základná plechová dodávka, presklené Kombi (môže byť až 9-miestne), valník, lepšie vybavená verzia Caravelle (výbavy Caravelle, Life, Style), aj outodoorová verzia Panamericana s nelakovanými nárazníkmi a bohatým oplastovaním podbehov aj lemov blatníkov (odvodená z modelu Transporter aj Caravelle). Volkswagen sa skrátka snažil vyhovieť širokým požiadavkám zákazníkov. Tie zohľadňoval aj pri výbere motorizácií. Základom je naftový štvorvalec 2.0 TDI (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 125 kW/170 k) kombinovaný s pohonom predných, aj všetkých štyroch kolies 4Motion, nasleduje plug-in hybridná verzia e-Hybrid naladená na 171 kW/233 k (len ako predokolka) a ponuku uzatvárajú elektrické verzie e-Transporter a e-Caravelle (100 kW/136 k, 160 kW/218 k, 210 kW/287 k) s pohonom len zadných kolies. Tie využívajú trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 64 kWh, neskôr sa však objaví aj dostupbejšia verzia s menším trakčným akumulátorom. Novinka by sa mala (na vybraných trhoch) k prvým zákazníkom dostať na prelome rokov 2024/2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov