Najnovší Volkswagen Amarok je technicky spriaznený s Fordom Ranger, čo znamená nielen použitie techniky Fordu, ale aj mierna zmena charakteru a väčší príklon k odolnému pracovnému pickupu. Zdieľanie techniky a spoločný vývoj sú aktuálnym trendom, z ktorého nakoniec vyťaží aj zákazník. Ford s Volkswagenom s tým už, koniec koncov, majú dostatočnú historickú skúsenosť (určite si spomínate na prvý Sharan a Galaxy). Ak si však myslíte, že to znamená definitívny koniec pre pôvodný Amarok, ste na omyle. Volkswagen si totiž nechal prvý Amarok v zálohe.
Amarok žije a má sa výborne
Automobilka sa rozhodla pre radikálny krok a prvú generáciu Amaroka zmodernizovala. Autu dopriala masku podľa aktuálneho dizajnového jazyka značky, vybavila ho LED svietením v celej šírke masky chladiča a vo vnútri upravila interiér, aj palubnú dosku tak, aby vyhovovali aktuálnym požiadavkám. Z pohľadu techniky sa základ nemení, k dispozícii je teda naftový štvorvalec 2.0 TDI aj šesťvalec 3.0 TDI V6. Ako asi správne tušíte, automobilka ho ponúkne mimo EÚ, pretože v Európe legislatíva požaduje nové asistenčné systémy, ktoré Volkswagen do pôvodného Amaroka už montovať nebude. Tešiť sa z neho budú v Južnej Amerike, kde ho aj vyrábajú. V EÚ zostane v ponuke výlučne Amarok druhej generácie spriaznený s Fordom Ranger.
zdroj: Cars