Segment ľahkých úžitkových áut bol pre výrobcov vždy veľmi zaujímavý. Rovnako aj pre Volkswagen, ktorý žal úspechy so svojím modelom Transporter a konkurencii ukazoval, ako má vyzerať správne úžitkové auto. Už prvá generácia Transportera bola veľkým úspechom, tá druhá v tom pokračovala. Práve v tom čase sa Volkswagen rozhodol poslať na trh ešte väčší model, teda dodávku schopnú odviezť viac, než Transporter. Vznikol tak model LT – o číslo väčšia legenda, než Transporter.
O polovicu viac miesta
Už pri konštruovaní novinky s označením LT (Leicht Transporter) bolo tvorcom jasné, že nevýhodou menšieho Transportera je jeho motor umiestnený vzadu. Model LT preto dostal motor dopredu medzi predné sedadlá. A aby poskytol aj napriek tomu dosť miesta pre posádku, karosériu rozšírili o celých 30 cm (!). O 34 cm zväčšili celkovú dĺžku (v porovnaní s modelom T2), čím dosiahli až o 50 % viac miesta v prepravnom priestore. Výrazne prepracovali aj ergonómiu kabíny. Novinka prišla aj s adekvátnymi motormi, základom sa tak stal benzínový štvorvalec 2.0 8V (od Audi) s výkonom 55 kW (75 k). Pre priaznivcov nafty bol určený atmosférický naftový štvorvalec Perkins s objemom valcov 2,7 l (48 kW/65 k), alebo šesťvalec s objemom 2,4 l (prišiel v roku 1979) a výkonom až 75 kW (102 k). S ním sa stal model LT najvýkonnejšou sériovou dodávkou na európskom trhu. V roku 1993 prišiel facelift prvej generácie a o tri roky neskôr (1996) sa na trhu objavila druhá generácia.Tá nakoniec vydržala na trhu dlhých desať rokov, po ktorých ho v roku 2006 nahradil prvý Crafter.
zdroj: Volkswagen Press