Koncern Volkswagen to v oblasti elektromobility a jej zavádzaní do praxe rozhodne nemal jednoduché. Rýchly nábeh elektrických áut do sériovej výroby si vyžiadal nejednu daň v podobe „detských chorôb“ a ich postupnom vychytávaní za chodu. S postupom času však robí automobilka nápravu (v technike , aj vo vlastnej organizačnej a riadiacej štruktúre) a postupne prichádza s novými riešeniami, ktoré by ju mali opäť vrátiť na technologické výslnie. Dôkazom, že sa to darí, je aj ocenenie od výskumného inštitútu CAM. Ten udeľuje podobné ocenenia každý rok a týkajú sa automobilovej výroby a mobility ako takej.
Nižšia spotreba, aj aktívny predhrev
Ako uvádza inštitút, dôležitým faktorom pri rozhodovaní o udelení ocenenia za najinovatívnejšieho veľkosériového výrobcu v oblasti elektrického pohonu bol veľký inovačný potenciál automobilky Volkswagen vo viacerých dôležitých oblastiach. Okrem už spomínanej automatickej tepelnej predprípravy batérie na dosiahnutie maximálneho nabíjacieho výkonu (prvýkrát v segmente úžitkových elektromobilov) rozhodlo aj vylepšenie trakčného elektromotora AP550 s max. výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 550 Nm. Ten má totiž v porovnaní s jeho doterajšou verziou naladenou na výkon 150 kW (204 k) až o 50 % nižšiu spotrebu elektrickej energie. Inštitút CAM však ocenil aj samotný model ID.7 (najmä jeho reálnu spotrebu), zvýšenie maximálneho nabíjacieho výkonu ID.3 zo 135 na 170 kW a zvýšenie dojazdu ID.5 až na 556 km na jedno nabitie. Pri výbere víťaza hodnotil inštitút inovácie 30 globálnych automobilových výrobcov a 100 nových automobilových značiek v rámci Európy, Ázie a USA.
zdroj: VW newsroom