Chystané štiepenie jedného auta na dva samostatné modelové rady nie je síce úplne bežné, ale zase ani neobvyklé. Príkladov by sme v histórii našli dosť. Prečo sa k tomuto kroku ale odhodlali vo Volkswagene a navyše v prípade takého kultového automobilu, akým je „Téčko“? Odpoveď na túto otázku by sme dostali asi len vo Wolfsburgu, môžeme však skúsiť trochu špekulovať.
Vplyv Fordu
Pomerne dôležitou informáciou v pripravovanej transformácii jedného z najdôležitejších úžitkových modelov nemeckého koncernu je nedávno uzatvorené strategické partnerstvo VW s Fordom. Z tejto spolupráce vyjde nová generácia technicky spriaznených modelov Ranger a Amarok, kooperácia sa však neobmedzí len na pick-upy.
Ďalšie v poradí budú dodávky, a ak hádate, že sa budúci Ford Transit stane sesterským modelom Volkswagenu Transporter, tak samozrejme predpokladáte správne. Ako sa na toto zdieľanie techniky budú pozerať zákazníci, môžeme len tipovať. Zdá sa ale, že pre niekoho z vedenia nemeckej automobilky bola predstava luxusného Multivanu vychádzajúceho z rovnakých základov, ako bude mať chystaný Transit, skrátka nepredstaviteľná.
Ešte raz pripomíname, že je to len naša predstava. V skutočnosti to celé mohlo byť kľudne inak. Každopádne výsledkom je úplne nový a hlavne samostatne stojaci Volkswagen Multivan, ktorý využije súčasnú modulárnu platformu MQB s motormi uloženými naprieč. Mimochodom, nejde o žiadnu hudbu vzdialenej budúcnosti. Svetovú premiéru tohto auta očakávajte v polovici júna, teda za mesiac a pár dní, a aby nás VW navnadilo, postupne zverejňuje oficiálne ilustrácie, ktoré sú súčasťou tohto článku.
Ak máte pocit, že sa šasi známe z Golfu pre veľký mikrobus predsa nehodí, mali by sme vám pripomenúť, že variabilita tejto platformy je skutočne ohromujúca. Strojí na ňom nielen malý Seat Ibiza, spomínaný Golf či mladoboleslavská Škoda Octavia, ale tiež Passat, Superb alebo mohutný sedemmiestny americký crossover Atlas.
Preto asi neprekvapujú prvé neoficiálne informácie o tom, že nový Multivan má byť schopný ponúknuť minimálne rovnako veľký interiér ako predchodca, aj keď vonkajšie rozmery možno budú o pár centimetrov za výbehovým modelom zaostávať. Rovnako vieme, že v ponuke budú len automatické dvojspojkové prevodovky DSG, a že vývojové oddelenie pripravilo okrem klasických motorizácii aj plug-in hybridnú verziu.
zdroj: Volkswagen
Ak sa pýtate na elektrickú verziu, tak tá bude aj nebude. Vznikne totiž na základoch modulárnej platformy MEB spoločnej s Volkswagenom ID.3, a pretože bude mať navyše i vlastný dizajn, dá sa povedať, že sa súčasný T6.1 rozdelí nie na dva, ale vlastne až tri samostatné modely. Multivan-MQB, Transporter-Transit a elektrický ID.Buzz-MEB. Takže aj preto to „technické zemetrasenie“ v názve tohto článku.