V roku 2020 podpísal Volkswagen dohodu o spolupráci s automobilkou Ford. Dvojica výrobcov má kolaborovať v oblasti elektromobilov, autonómnych technológií a úžitkových vozidiel, pričom práve posledná menovaná kategória prinesie prvé hmatateľné výsledky. Pôjde o súrodeneckú dvojicu pick-upov s označeniami Amarok a Ranger.
Americký model debutoval v priebehu minulého týždňa. Premiéra novej generácie napovedala veľa o jeho chystanom pokrvnom príbuznom, ktorý využije zhodný technický základ a asi aj rovnakú paletu pohonných jednotiek. Očakávame teda tri naftové agregáty. Ford ponúka dvojlitrový štvorvalec vybavený jedným alebo dvomi turbodúchadlami, vrcholom je diesel V6 s objemom tri litre. V dosluhujúcej verzii sa šesťvalcový Amarok teší slušnej popularite.
Navonok má byť dvojica od seba výrazne odlíšená. Hoci základné proporcie zostanú nezmenené, nemecký model dostane svojský dizajn najmä v prednej časti karosérie. Jej vzhľad už automobilka dávnejšie naznačila skicami. Tie podľa všetkého zachytávajú drsne štylizovaný koncept, na ceste do sériovej výroby ale veľké zmeny nečakáme.
Čím prekvapí pri premiére?
Volkswagen pravdepodobne dostane aj vlastný interiér, hoci technológie skryté pod povrchom budú z veľkej časti spoločné. Nad konkrétnymi rozdielmi môžeme nateraz len špekulovať. Na zverejnenie oficiálnych detailov asi nebudeme dlho čakať, Amarok dostane nástupcu už čoskoro. Jeho debut by sa mal odohrať v prvej polovici budúceho roka.
Pri odhalení môže napriek množstvu známych detailov nemecký výrobca prekvapiť. Šéfdizajnér oddelenia úžitkových vozidiel VW Albert-Johann Kirzinger totiž nedávno na sociálnej sieti LinkedIn uviedol, že Volkswagen má mať v rukáve ešte eso. Aké? To nevedno, no v hre je napríklad čisto elektrický variant. Ford ho zatiaľ ponúka len pri väčšom type F-150.