Špeciálna divízia Mercedes-Benz Special Trucks zaoberajúca sa aj výrobou vojenských áut s trojcípou hviezdou na maske rozširuje svoj sortiment o model Zetros vybavený už z výroby pancierovou kabínou. Navonok nenápadná zmena však znamená veľa. Automobilka totiž dokáže postaviť kompletné auto a nie je závislá na externých dodávateľoch odolných kabín. Kompletné auto vie navyše „zakryť“ vlastnou zárukou, pretože má dohľad nad všetkými výrobnými procesmi.
S dvomi, tromi, aj štyrmi nápravami
Ako prvú predstavili v Mercedes-Benz Special Trucks verziu Zetros II 6x6 s vlastnou pancierovou kabínou, už v roku 2025 však začne aj produkcia verzií Zetros II 4x4 a 8x8. Ako hovorí výrobca, trojmiestna kabína 2. generácie modelu Zetros odolá streľbe z ručných zbraní, mínam a nástražným výbušným zariadeniam. Partnerom pri jej vývoji bola spoločnosť Rheinmetall. Výhodou výroby a montáže nových kabín priamo v automobilke je aj ich následný servis a dodávka potrebných náhradných komponentov. Práve kabíny vojenskej techniky sú v praxi poškodzované častejšie, než v civilnom sektore. Kapotovaná kabína má veľkú výhodu aj v tom, že jej hmotnosť je posunutá až za prednú nápravu, takže môže byť patrične robustná bez toho, aby preťažovala prednú nápravu.
Na pohon auta slúži radový naftový šesťvalec OM 640 s objemom valcov 12,8 l a max. výkonom 375 kW (510 k). Jeho krútiaci moment 2300 Nm prúdi cez 16-stupňovú prevodovku, redukčnú prevodovku a uzávierky nápravových aj medzinápravových diferenciálov na všetky kolesá. Celková hmotnosť jednotlivých verzií sa pohybuje v rozsahu 16,5 – 40 t a vo verzii ťahač môže mať celá súprava hmotnosť až 120 t.
zdroj: Mercedes-Benz Special Trucks