Sériová výroba ľahkých úžitkových áut má svoje prísne pravidlá. Spolu s tým je pre výrobcov dôležité produkovať ich v čo najväčšom počte, aby sa čo najskôr splatili vývojové a výrobné náklady. Autá sú navyše postavené tak, aby sa dali vyrábať jednoducho a aj pri vysokom počte ponúkaných verzií boli konštrukčné rozdiely medzi nimi pomerne malé. Čo však, ak autá vyrábate malosériovo a podľa špecifických požiadaviek? Ako technický základ využijete sériovú dodávku, no zvyšok musíte prispôsobiť účelu a vyrobiť vo vlastnej réžii. A práve tu sa otvára priestor na šetrenie peňazí, aj samotnej prírody.
Budúce karavany, či špeciálne prepravníky putujú k finálnym výrobcom často aj v takejto podobe.
Bez zbytočného odpadu
Výrobcovia špeciálnych nadstavieb, či karavanov využívajú ako technický základ často práve dodávky koncernu Stellantis. Ich výrobcovia preto ponúkajú aj tzv. koncept Back to Back, kedy pomocným rámom spoja dve kompletné predné časti áut (vrátane kompletného pohonu) a tak ich predajú zákazníkom. Tí si následne vo vlastnej réžii k autám prirobia vlastnú zadnú časť. Vďaka tomuto prístupu sú „nosiče“ Stellantisu lacnejšie a nevzniká toľko odpadu. Často sa totiž stáva, že malovýrobcovia musia použiť aj vlastne navrhnutý zadný rám a ten pôvodný musia z auta odstrániť, čo vytvára zbytočný odpad. Ako uvádza výrobca, výhodou sú nižšie výrobné náklady a menšie priestorové nároky. Takto „spojené“ kabíny navyše zaberajú menej miesta a ľahšie sa prepravujú. Spojené dvojičky samozrejme nie sú pojazdné a pomocný rám slúži len na ich dočasné spojenie počas transportu k zákazníkovi.
zdroj: Motor1, Stellantis