Vývoj piatej generácie

Piatou generáciou pneumatík sa portfólio spoločnosti Continental zužuje. Kým doteraz ste mali možnosť vyberať si medzi EcoPlus a EcoRegional, nová generácia spája to najlepšie z oboch. Je za tým trojročný výskum a milión kilometrov testovania. Ak sme chceli pneumatiku, ktorá jazdila hladko a úsporne, tak to mohlo byť na úkor robustnosti a životnosti. Pre novú generáciu sa technici naozaj zamerali na tie najlepšie aspekty ako valivý odpor, nižšia spotreba, nízke emisie CO2, dlhšia kilometrová životnosť.

Tým hlavným bodom pri vývoji bol nižší valivý odpor pneumatík vo všetkých komponentoch, v konštrukcií plášťa, behúňov a dizajne dezénu. Behúne s dvojvrstvovou konštrukciou (cap base) a inovatívnymi zmesami umožňujú vysoký kilometrový výkon, značnú odolnosť a zároveň optimalizujú valivý odpor. Zmes určená pre priamy kontakt s vozovkou (cap) umožňuje vývojárom dosiahnuť zvýšený kilometrový výkon a väčšiu robustnosť.

Dezén spolu s 3D matricovými lamelami vyrobený v 3D tlačiarni. No tým hlavným je použitie zmesi, ktorá sa skladá z udržateľných a recyklovateľných zdrojov, ako napríklad špeciálna kaučuková zmes. Čo určite ako užívatelia oceníte je splnenie všetkých podmienok taxonómie EÚ pre vozové parky. "Výmena dosluhujúcich pneumatík EcoRegional HS 3+/ HD 3+ za nové pneumatiky Conti Eco HS 5/ HD 5 vo vozovom parku skladajúcom sa zo100 vozidiel - ktoré ročne najazdia približne 80 000 km v regionálnej prevádzke - môže ušetriť až 69 000 EUR a 120 ton CO2." Hovorí Hinnerk Kaiser Zodpovedný za vývoj pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy.

Conti Eco HS 5 a HD 5

Pre umiestnenie na riadenej náprave (Conti Eco HS) je hrubší podbehúň, vďaka ktorému je predĺžený kilometrový výkon, vďaka novému dezénu s 3D lamelami v celej šírke zabezpečia lepšiu trakciu za mokra, rovnomerné opotrebenie a už spomínaný kilometrový výkon. O rovnomerné rozloženie síl pri zatáčaní sa postará, zaužívaná technológia W-drážky (len v rozmere 315/70 R 22,5) čo znižuje namáhanie pneumatiky.

Pre umiestnenie na hnanej náprave (Conti Eco HD) je kľúčovou optimalizovaná konštrukcia ramien s 3D lamelami v celej šírke v oblasti mostíkov dezénu, čo v zabezpečuje rovnomerné opotrebenie, dodatočnú trakciu za morka vďaka lepšiemu odvodu vody. To nielen zlepší ovládateľnosť ale aj životnosť pneumatiky a nižšiu hlučnosť. Samozrejme rovnako ako pri HS 5 aj HD 5 ma znížený valivý odpor a teda nižšia spotreba a menej emisií CO2.

Kombináciou opatrení dosiahli údajné 12 percentné zníženie valivého odporu a 10 percentné zvýšenie toho kilometrového v porovnaní s predošlými generáciami.  Ďalšou novinkou je ContiConnect, čo vám umožní sledovanie stavu pneumatík, pomocou senzorov namontovaných v pneumatike a aplikácie, nech sa vaše vozidlo nachádza kdekoľvek. Môžete tak predísť zbytočnému defektu alebo možnému problému s pneumatikou, čo vám dokáže ušetriť nejaké to euro.

 2 až 3 životy pneumatík vďaka protektorovaniu

Protektorovanie na predĺženie životnosti pneumatiky je zaužívané už viac ako 120 rokov. Každoročne sa po celom svete protektoruje viac ako milión pneumatík čím sa prispieva k zníženiu emisií CO2 o 50 percent pri porovnaní s novými pneumatikami (podľa štúdie Fraunhoferovho inštitútu pre životné prostredie, bezpečnosť a energetické technológie UMSICHT). "Už viac ako 120 rokov sme priekopníkom v protektorovaní pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy," vysvetľuje Jorge Almeida, vedúci oddelenia udržateľnosti v spoločnosti Continental Tires. "Naše protektorovanie šetrí suroviny a náklady – skutočný prínos pre všetkých prevádzkovateľov vozových parkov a pre životné prostredie."

Protektorovanie ma dva spôsoby a to studené a teplé, rozdiel medzi nimi je jasný už z názvu no nie je jediný. Kým studené protektorovanie sa vykonáva pri teplote 110  stupňov Celzia, teplé je pri teplote 120 – 130 stupňov Celzia. Začiatok procesu je rovnaký prvý bod je podrobná kontrola starej pneumatiky, kde sa kontroluje stav kostry. Kým behúň môže byt kompletne zjazdený, kostra môže byť nepoškodená. Ak pneumatika prejde kontrolou nasleduje druhý krok a to odstránenie zvyšnej gumy ( v prípade teplého protektorovania aj bočnica). Ďalším krokom je oprava dier napríklad po klincoch alebo iné defektné miesta (ručná práca). V štvrtom kroku sa pri teplom protektorovaní sa obnovuje puzdro obnovuje od pätky k pätke v procese vulkanizácie, tak vznikne protektor s názvom ContiRe.

Pri studenom protektorovaní sa na vybrúsenú kostru aplikuje predvulkanizovaný pás behúňa, tak vznikne protektor s názvom ContiTread. Výhoda protektorovania je aj v tom, že približne 70 percent materiálu z pôvodnej pneumatiky sa môže opätovne použiť a navyše môžete ušetriť do 30 percent z ceny novej pneumatiky

proces studeného a teplého protektorovania

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov