Pri pohľade z okna by sa mohlo zdať, že to má tohtoročná zima definitívne spočítané, asi by sme ale nemali zabúdať, že v noci je nezriedka pod nulou a otázkou samozrejme je, či nám chladné mesiace vo svojom poslednom ťažení nenadelia ešte pár posledných mrazivých dní. Nech už to ale dopadne akokoľvek, faktom je, že práve druhú polovicu februára si koncern Continental vybral k prezentácii novej generácie zimných pneumatík Conti Scandinavia.
V novom rozmere
Konkrétne ide o tri modely nazvané HS3, HD3 a HT3 a Continental tvrdí, že ide o výrobky, ktoré sa v hustom daždi, brečke, snehu alebo na klzkom ľade cítia ako ryby vo vode. A aby mali zákazníci o niečo jednoduchší výber, firma aktuálne zaradila do svojej ponuky aj rozmer 22,5“.
Pýtate sa, vďaka čomu by mali byť nové gumy také dobré? „Rozhodli sme sa použiť vyšší obsah prírodného kaučuku, aby sme znížili valivý odpor a zároveň na maximum zvýšili pružnosť pri nízkych teplotách,“ prezrádza tajomstvo nového receptu šéf vývoja Continentalu Hinnerk Kaiser.
A aby sme boli ešte exaktnejší, Continental tvrdí, že model HS3 zaručuje na riadenej náprave stabilitu, optimálny odtok vody a dezén by mal vďaka veľkému počtu lamiel zabezpečiť optimálnu trakciu v zimných podmienkach. Výrobca dodáva, že tieto schopnosti nedostanete na úkor zvýšeného zachytávania kamienkov alebo vyššiemu valivému odporu a tým aj spotreby kvôli deformáciám, naopak. Conti hovorí, že sa konštruktérom práve v prípade tohto typu podarilo v porovnaní s predchodcom zvýšiť prevádzkovú efektivitu a tým pádom i zredukovať spotrebu pohonných hmôt o 5 percent a zároveň zvýšiť kilometrový výkon o 10 percent.
Podobne sú na tom aj modely HD3 a HT3. Ten prvý napríklad dostal prepracovanú geometriu drážok, pričom tie pozdĺžne sú kľukaté a majú v rôznych uhloch skosené boky. Toto riešenie podľa Continentalu úspešne bráni zasekávaniu kamienkov v pneumatikách, čo má samozrejme pozitívny vplyv aj na prenos trakčných i brzdných síl. Nie inak je na tom aj typ HT3 – dostal lamely, ktorým vo firme hovoria „vreckové“ a podľa konštruktérov zlepšujú stabilitu pri manévrovaní, brzdení, v zákrutách a zároveň lepšie odolávajú bočným silám.
Novinka nahradzuje pneumatiky Conti Scandinavia druhej generácie.
Nemenej zaujímavé tiež je, že sa pneumatiky Conti Scandinavia tretej generácie chovajú tak trochu ako dva produkty v jednom. Teda takto to aspoň naznačuje výrobca, ktorý tvrdí, že ich nové gumy sa po skončení zimnej sezóny postupne menia a z úlohy „zimného špecialistu“ plynulo prechádzajú do celoročnej pneumatiky. Dochádza k tomu postupným opotrebovaním zimného dezénu a takzvaný dvojfázový dizajn s pribúdajúcim časom a kilometrami ponúkne v lete väčšiu kontaktnú plochu. Ako sa však gumy chovajú v ďalšej zimnej a nasledujúcich sezónach, výrobca vo svojej oficiálnej tlačovej správe už neupresňuje.
zdroj: Continental