Nemecká spoločnosť Bosch patrí medzi popredných dodávateľov pre európsky automobilový priemysel a svoje technológie vyvíja nielen pre osobné, či nákladné autá, ale aj pre autobusy a dokonca aj motocykle a štvorkolky. Je preto dôležité, aby mali jej technici jasno v tom, akým smerom sa bude európsky automobilový priemysel vplyvom novej legislatívy uberať a do akých technológií je užitočné investovať. Podľa interných prognóz je údajne už teraz zrejmé, že ak má automobilový priemysel v EÚ prežiť, musí ísť trvalo udržateľnou cestou a pohony prejdú od fosílnych palív k alternatívnym. A druhov pohonu musí byť viac. Dvojnásobne to platí pre segment autobusov a ťažkých nákladných áut. Ich transformácia k novým druhom pohonov bude podstatne pomalšia, ako pri osobných autách.
Každé tretie bude na baterky
Ako tvrdia predstavitelia spoločnosti Bosch, v roku 2030 bude mať 20 % všetkých nových nákladných áut s užitočnou hmotnosťou nad 6 t v sebe trakčnú batériu. To by mal byť reálny predpoklad založený na vývoji dopytu od zákazníkov. Pre pätinu zákazníkov bude totiž používanie elektrického nákladného auta výhodnejšie, ako keby mali auto s klasickýn naftovým motorom. V roku 2035 bude mať údajne už každé tretie auto na palube trakčnú batériu a každé desiate bude mať palivový článok. Vodíková technológia za batériovým elektromobilom ešte mešká, ale ako tvrdí Bosch, s príchodom lacnejšej výroby „zeleného“ vodíka sa môže, najmä v segmente nákladných áut, situácia obrátiť. Tak skoro sa to však nestane a aj medzi nákladnými autami a autobusmi bude batériový elektromobil efektívnejší, než vodíkový pohon. Ako však doplnilo vedenie spoločnosti Bosch, treba výrazne zabrať aj na infraštruktúre, inak sa veci nepohnú správnym smerom. Tu má EÚ ešte obrovské rezervy.
zdroj: Bosch