Stavba a údržba ciest niečo stojí. Ak je ciest veľa, ich spoplatnenie môže tvoriť pekný príjem.
Toto na oko možno nie veľmi populárne riešenie by malo priniesť viac financií do spolkového investičného fondu, z ktorého sa financuje údržba, ale tiež aj výstavba ciest v spolkovej republike.
Kompetentní po zavedení tohto opatrenia nepredpokladajú, že dôjde k masívnemu zaťaženiu ciest nižšej kategórie ťažkotonážnymi autami. Odborníci z ministerstva dopravy zastavajú názor, že úspory, ktoré by dosahovali dopravcovia pri obchádzaní mýta, by boli zanedbateľné, keďže cesta po bočných cestách by trvala dlhšie.
„Platenie mýta za jazdy po všetkých spolkových cestách vrátane prejazdov cez mestá a obce sa zaviedlo preto, aby sa vozidlá opäť vrátili na diaľnice,“ uviedlo ministerstvo.
Mýto pre nákladné autá v Nemecku nie je žiadna novinka. Na diaľniciach sa s ním vodiči LKW stretávajú už vyše 13 rokov. Mýto dokonca podliehali aj niektoré spolkové cesty. Vzhľadom na veľkú cestnú sieť to bolo zanedbateľné číslo. Išlo len o 2300 km. Po novom ide až o 39 000 kilometrov. Toto opatrenie má hlavne ekonomický dôvod. Spoplatnenie ciest prinesie množstvo financií do dopravného fondu. Ako sa toto opatrenie premietne vo sférach bežného života som sa, žiaľ, nedočítal. Toto na oko možno nie veľmi populárne riešenie by malo priniesť viac financií do spolkového investičného fondu, z ktorého sa financuje údržba, ale tiež aj výstavba ciest v spolkovej republike.
Zdroj a Foto: tagesspiegel.de, TASR