Aby sme náhodou nevyzerali, že „sme objavili Ameriku“, tak by sme asi mali hneď na úvod poznamenať, že základy tohto vozidla nie sú zase takou horúcou novinkou, ako by sa mohlo zdať. Ural Next sa v obrovskom počte rôznych variácii vyrába a predáva od roku 2015 a našli by ste medzi nimi aj modely prerobené na terénny autobus.
Najnovšia verzia mimo-mestskej hromadnej dopravy však vznikla špeciálne pre zákazníka prepravujúceho turistov ku známemu jazeru Bajkal a odľahlým miestam ďalekovýchodného federálneho okruhu v Burjatskej republike a navyše dostala vylepšený interiér pre väčší počet cestujúcich.
Štandardný autobusový Ural s (ďalším šialeným číselným) interným označením 3255-5013-73 ponúka miesto pre vodiča, dvoch pasažierov v kabíne a ďalších 22 miest pre cestujúcich v nadstavbe. Novinka má v zadnej zväčšenej časti o šesť sedadiel viac a aj so šoférom teda dokáže prepraviť 31 osôb. A zvládne to prakticky v akýchkoľvek podmienkach.
Zvláda EU5
Vozidlo má samozrejme pohon všetkých kolies a pod prednou kapotou umiestnený preplňovaný radový šesťvalec jazdiaci na naftu. Ide o kvapalinou chladenú pohonnú jednotku YaMZ 53623-10 s medzichladičom, ktorá vďaka vstrekovaniu Bosch a systému selektívnej katalytickej redukcie SCR plní emisnú normu Euro 5.
Objem agregátu je 6,65 litra, maximálny výkon 275 koní pri 2300 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotnou 1161 newtonmetrov dostupných od 1300 do 1600 ot./min. To možno nie sú žiadne závratné čísla, Ural je však navrhovaný s ohľadom na priechodnosť a nie vysoké rýchlosti, takže v južnej časti východnej Sibíri, konkrétne pri brehoch najstaršieho a najhlbšieho jazera na svete to určite stačiť bude.
Pokiaľ ide o priestor pre cestujúcich, k dispozícii majú monitor s uhlopriečkou 140 cm s výstupom na tri kamery, ktoré zaberajú priestor pred dlhou prednou kapotou a po stranách vozidla. Súčasťou výbavy je tiež audio-systém s pripojením cez bluetooth, pre sprievodcov či milovníkov karaoke autori prestavby nechali v kabíne dva mikrofóny a proti letným horúčavám bude bojovať dodatočne montovaná klimatizácia.
Ural Next 6x6 má pre cestujúcich pripravený expedičný strešný nosič batožiny, ergonomické sedadlá s lakťovými opierkami a zaujímavé tiež je, že Rusi navzdory podvozku upravenému tak, aby zvládol skoro všetko, hovoria v kontexte s týmto autom o pohodlí a komforte. Predpokladáme, že ide o značne relatívne pojmy, v každom prípade už kvôli tým scenériám by nám menší diskomfort v horách, strmých priesmykoch, riekach či nepriechodných húštinách zase tak veľmi neprekážal.
zdroj: UralAZ