Ďalšou zaujímavosťou nového vozidla (alebo teda zatiaľ ešte len konceptu) je, že má dve mená. Ural 66 je samozrejme symbolickým odkazom na všestranný a v bývalej sovietskej armáde nenahraditeľný ľahký nákladný automobil GAZ-66 s benzínovým osemvalcom a nosnosťou 2000 kg, ktorý je na východ od nás známy aj pod prezývkou Šišiga. Mimochodom, vyrábal sa od roku 1964 až do roku 1999 a celkovo bolo postavených takmer 970 tisíc áut.

Novinka však bola zároveň vyvíjaná ako Projekt 80, čo je pre zmenu odkaz na osemdesiate výročie založenia továrne UralAZ v meste Miass, v Čeľabinskej oblasti. Aké bude definitívne označenie nového stroja, momentálne netušíme. Tento detail ale v tejto chvíli nie je zase taký dôležitý.

Ural 66

„Šesťdesiat-šestka“ je podľa očakávania postavená na rebrinovom ráme a obe tuhé nápravy sú odpružené listovými pružinami. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, systém centrálneho a diaľkovo ovládaného dofukovania pneumatík a odhaduje sa, že novinka bude mať pár spoločných komponentov so súčasným dvojnápravovým modelom Ural 43206-1151-71.

Samotný nákladný automobil má dĺžku 6700 mm, šírku 2550 mm a výšku 2700 mm pri rázvore náprav 3670 milimetrov. Polomer otáčania by pri takto kompaktných rozmeroch nemal prekročiť desaťmetrovú hranicu.

Ural 66

Užitočná hmotnosť 4000 kg

Pohotovostná hmotnosť základného prevedenia je 6200 kg, a pretože je maximálna povolená hmotnosť 10 200 kg, máme tu stroj s užitočným zaťažením rovné štyri tony. Ural 66 môže ťahať viac než trojtonové prívesy a pokiaľ ide o jeho dvojmiestnu kabínu, jej dizajn, balistická ochrana či vybavenie je v zásade v rukách zákazníka.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 110 km/h, Projekt 80 zvládne 60-percentné stúpanie, tridsaťstupňové bočné náklony a dojazd je so 110-litrovou nádržou na naftu odhadovaný (v závislosti na použitej pohonnej jednotke a prevodovke) na zhruba 600 kilometrov.

Ural 66

Keď už sme pri motoroch, Ural 66 môže byť vybavený širokou škálou naftových agregátov, pričom základom by mal byť YaMZ 5345. Ide o radový kvapalinou chladený štvorvalec s vŕtaním 105 mm, zdvihom 128 milimetrov a objemom 4,43 litra. Ruský diesel produkuje 240 koní pri 2600 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 784 Nm pri 1400 až 1700 ot./min.

Ďalšou alternatívou je údajne preplňovaný vznetový vidlicový šesťvalec YaMZ-6565 s objemom 11,15 litra a výkonom až do 300 koní a rovnako majú byť na výber i rôzne prevodovky. Hovorí sa o 9-stupňovom manuáli i 6-stupňovom automate GAZ-800, možností má byť skrátka veľa.

Ural 66

V aute logicky nechýba redukcia, pneumatická uzávierka zadného i medzinápravového diferenciálu, 24-voltový navijak s ťažnou silou 6,8 tony a Ural 66 je postavený na 20-palcových kolesách s terénnymi pneumatikami s rozmerom 365/80 R20.

Projekt 80 je zatiaľ určený pre potreby ruskej armády, ale už teraz sa na tamojších internetových stránkach špekuluje, že by čoskoro mohol vzniknúť i civilný variant. Dokonalým spôsobom by totiž zapadol medzi menší koncernový model GAZ Sadko Next a veľký Ural Next.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: UralAZ