Bude mať Višňové ako nový najdlhší cestný tunel Slovenska asfaltový alebo betónový povrch? „Dnes ešte nevieme povedať, či sme sa na tom dohodli, alebo nedohodli a aké skrátenie lehoty nám to prinesie. Betón je trvácnejší, zato asfalt nám umožní úsek otvoriť skôr. A pri situácii na Strečne je veľmi vhodné, aby sme to otvorili čím skôr,“ apeluje minister Ráž.
Otázkou je, či je zmena povrchu z pôvodne plánovaného betónu na asfalt vôbec bezpečná. Viacerí experti už upozornili, že tomu tak nemusí byť. Dôvodom je okrem iného aj to, že z tunela Višňové nebude vylúčená nákladná doprava v podobe množstva kamiónov.
D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala a 7-kilometrové Višňové
V kombinácii s horľavosťou asfaltu môže ísť o nebezpečenstvo, ktoré by rozhodne nebolo správne podceniť. Na druhej strane, Martin Bakoš ako expert zo spoločnosti Amberg Engineering Slovakia v minulosti upozorňoval na to, že príklady tunelov s asfaltovo-betónovou vozovkou nájdeme vo Švajčiarsku, kde s nimi nemajú problémy.
Prínosom asfaltu môže byť rýchlejšia možnosť opráv v porovnaní s betónom a takisto už spomenutá šanca ušetriť čas a otvoriť tunel Višňové rýchlejšie. Na ohlásenie konkrétnejšieho termínu otvorenia tunela Višňové si musíme počkať, no podľa skorších vyjadrení sa tak má stať do konca roku 2025.
Zdroj: STVR, foto: NDS