Asi najdôležitejšia zmena prebehla pod kapotou, ktorá mimochodom už nie je jednodielna, ale nahradili ju tri samostatné kryty zasahujúce až do protizávaží. Táto úprava dizajnu uľahčila prístup k samotnej novej pohonnej jednotke, z čoho by mali profitovať mechanici pri nasledujúcich údržbách.
Downsizingový trojvalec
Ako sme už naznačili, Komatsu PC88MR-11 dostalo nový motor, pravdou ale je, že jeho základy nevznikli na čistom liste papiera. Blok agregátu SAA3D95E-1 vznikol z naftového SAA4D95LE-6 odobraním jedného valca a konštruktéri tým pádom zmenšili aj jeho objem z 3,26 na 2,45 litra.
Zákazník by však nemal nič stratiť. Skôr naopak. Kým starší štvorvalec produkoval 66 koní pri 1950 ot./min., odvodený trojvalec má pri trojštvrtinovom objeme 68 koní pri 1850 otáčkach za minútu a o šesť percent vyšší maximálny krútiaci moment, ktorý vrcholí hodnotou 337 newtonmetrov pri 1440 ot./min.
S DPF ale bez SCR
Novinkou je tiež časticový filter DPF s intervalom čistenia 6000 motohodín a zaujímavé je, že Komatsu splnilo momentálne najprísnejšiu emisnú normu Stage V aj bez systému selektívnej katalytickej redukcie SCR. Pohonná jednotka okrem iného vykazuje o šesť percent nižšiu spotrebu paliva a využíva tiež nový ventilátor s viskóznou spojkou, ktorá zvýšila prevádzkovú efektivitu a zároveň znížila hlučnosť o jeden decibel.
Svižnejšia je tiež samotná hydraulika. Rýchlosť zdvíhania výložníka i otáčanie nadstavby sa zvýšili do tej miery, že PC88MR-11 vykazuje o sedem percent vyššiu celkovú produktivitu v porovnaní s PC88MR-10. Pozoruhodné na novom stroji však nie sú len jeho vylepšené výkony ale tiež modifikácie vylepšujúce komfort obsluhy.
V kabíne sa objavilo nové vzduchom odpružené vyhrievané sedadlo, štandardom sú pracovné svetlá LED, prepínanie pojazdových rýchlostí je teraz priamo na páke ovládania radlice a súčasťou rozšírenej výbavy je tiež rádio s pripojením Bluetooth, multifunkčný 7-palcový dotykový displej, zadná a bočné kamery a Komatsu sľubuje tiež jednoduchšie čistenie podlahových rohoží.
zdroj: Komatsu