Toyota odhalila zatiaľ prototyp vodíkového Hiluxu, avšak už to znamená, že v automobilke s podobnou myšlienkou pracujú a zaoberajú sa možným budúcim vývojom. Najväčšia automobilka sveta už "sériovo" vodíkové auto produkuje. Model Mirai je síce dosť oklieštený z dôvodu veľmi slabej infraštruktúry. Tá je mimoriadne obmedzená len u nás, ale aj inde vo svete.

Dojazd do 600 km

Najväčšou výhodou vodíka je možnosť ho rýchlo doplniť a pokračovať v ceste. Na jeho uskladnenie v prípade konceptu Hiluxu slúžia 3 vysokotlakové zásobníky, ktoré by mali postačovať na teoretický dojazd do 600 km. Aj vodíkové auto však musí mať akumulátor, ktorý slúži na ukladanie časti energie z palivových článkov, tu je umiestnený pod ložnou plochou a neuberá tak žiadne miesto. Vodíkové nádrže sú naopak pod priestorom pre pasažierov, chránené z oboch strán rámovou konštrukciou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zatiaľ je celý projekt len v štádiu skúmania a vývoj tak mal na starosti len zistiť, ako zachovať kvality Hiluxu v prípade použitia nového druhu pohonu s palivovými článkami. I keď má do "sériovej výroby" ďaleko a všetko je otázne, je fajn, že najväčšia automobilka na svete nepresadzuje len jeden trend, ale je otvorená aj iným smerom.

Zdroj: Toyota