My sme testovali vrcholné prevedenie Hiluxu s 2,8-litrovou vznetovou štvorvalcovou pohonnou jednotkou a maximálnym výkonom 150 kW (204 k). K dispozícii je aj slabšia verzia s 110 kW (150 k). Mild-hybridná verzia pre Európu bude spojená so silnejším motorom a 48 V systém mu pridá 12 kW (16 k) a 65 Nm.
Kto by si myslel, že teraz okolo neho môže Hilux prejsť potichu, tak sa bude mýliť. Mild-hybrid stále nezaručuje bezemisnú jazdu na elektriku, pomoc elektromotora je tu len pri dochádzaní do križovatky či počas režimov plachtenia (ak túto funkciu vôbec Hilux dostane).
Upravený bude aj voľnobeh motora
Toyota uviedla, že mild-hybridný Hilux je o 5 % účinnejší, než bežná verzia bez prídavného elektromotora. Musíme jej len veriť, oficiálne čísla zatiaľ k dispozícii nie sú. Automobilka tiež upravila voľnobežné otáčky naftového štvrovalca na 600 ot./min., aby aj na voľnobehu motor „bral“ menej paliva.
Kto by sa bál, že pridaním elektromotora utrpí nejaká z terénnych vlastností Hiluxu, tak je na nesprávnej stope. Prejazdový a nájazdové uhly sa nemali prečo zmeniť, brodivosť je podľa značky stále na rovnakých 700 mm. Prvé mild-hybridné Hiluxy si budete môcť objednať od približne leta budúceho roka so zatiaľ nešpecifikovanou cenou. Tá ale bude určite vyššia, ako aktuálnych 40 105 eur bez DPH za 150 kW (204 k) verziu s manuálom a Double Cab kabínou (mild-hybrid bude dostupný len s Double Cab).
Zdroj: motor1