Novinka bude v Európe dostupná od leta 2022 a Toyota dodáva, že výhradne so štvordverovou päťsedadlovou kabínou Double Cab. Koľko si budú díleri za toto auto účtovať, momentálne netušíme. Vieme vám ale povedať, čo za svoje peniaze dostanete.
V prvom rade vám môžeme s potešením prezradiť, že skutočne nejde len o pár drobných exteriérových zmien, ale na fotografiách vidíte automobil, ktorý prešiel pomerne komplexnou úpravou. Asi k najdôležitejším novým konštrukčným prvkom patria jednoplášťové tlmiče kombinované s novými prednými pružinami.
V zásade sú nové i zadné listové perá, ktoré prešli významnou úpravou pri nedávnom facelifte Hiluxu, keď ich konštruktéri Toyoty predĺžili a použili pevnejšie silentbloky. Práve túto výbavu dostanete i v prípade nákupu prevedenia GR Sport, a aby ste nezabudli, čo je na podvozku nového, automobilka vám spomínané tlmiče dodá nalakované v červenej farbe.
Je to na niečo dobré? Samotný krikľavejší odtieň samozrejme nie je, ale Toyota sľubuje lepšiu ovládateľnosť, dokonalejšiu kontrolu pohybov karosérie a zníženie vysokofrekvenčných vibrácií pri jazde po ostrých nerovnostiach.
Pod kapotou "starý" známy
Pretože novinka vychádza z vrcholného Hiluxu, pod prednou kapotou nájdete 2,8-litrový preplňovaný naftový štvorvalec D-4D nedávno prevzatý z modelu Land Cruiser, ktorý produkuje 204 koní pri 3000 až 3400 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 500 newtonmetrov dostupný od 1600 do 2800 ot./min.
V kombinácii so sériovo dodávanou šesťstupňovou automatickou prevodovkou Hilux GR Sport dokáže zrýchliť z nuly na stovku za 10,7 sekundy a rozbehnúť sa na 175 kilometrov za hodinu. Aby sme nezabudli, bez príplatku máte i zadný samosvorný diferenciál.
Aby ste vylepšený model ľahko rozpoznali na ceste či v teréne, automobilka pri úprave jeho dizajnu použila na novej čiernej maske nápis TOYOTA namiesto loga. Je to samozrejme odkaz na Hilux štvrtej generácie z osemdesiatych rokov.
K tomu dostanete 17-palcové disky, terénne pneumatiky, upravené rámiky predných hmloviek a potom hromadu čiernych detailov (kryty vonkajších spätných zrkadiel, kľučky dverí, lemy blatníkov...), ktoré nahradili pôvodné chrómované prvky. K tomu na karosérii nájdete pár diskrétnych štítkov GR Sport a stojí za to pripomenúť, že auto stále zvláda príves s hmotnosťou 3,5 tony a na korbe odvezie tonu čohokoľve.
V interiéri nájdete nové športové predné sedadlá čalúnené čiernou kožou v kombinácii s čierno-červeným semišom a kontrastným prešívaním, k tomu opäť logá GR Sport, hliníkové pedále, modré osvetlenie priestoru dverí a celkom neprehliadnuteľnú červenú lištu tiahnucu sa cez celú šírku palubnej dosky. Súčasne máte v cene štartovacie tlačidlo, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a na niektorých trhoch tiež kompletne diódové svetlá. Či aj na Slovensku, vám prezradíme hneď potom, ako sa nám do rúk dostane náš lokálny cenník.
zdroj: Toyota