Prísny flotilový priemer 95 gramov CO2 na kilometer núti automobilky dobre zvážiť, ako zostavia na trhoch Európskej únie svoju ponuku. Mnohé značky z nej postupne vyraďujú viac znečisťujúce modely. Aktuálne sa k nim pridávajú osobné dodávky koncernu Stellantis, ktoré končia so spaľovacími motormi. Dostupné už budú výhradne v elektrickej forme.
Na prelome rokov vypadli z cenníkov benzínové i naftové verzie príbuzných MPV Citroën Berlingo, Opel Combo a Peugeot Rifter. To isté platí pre väčšie typy, ktoré nesú označenia SpaceTourer, Zafira Life a Traveller. Pri týchto šiestich vozidlách v súčasnosti prebieha dopredaj posledných exemplárov s konvenčným pohonom.
Asi nikoho neprekvapí, že za elektrické varianty si zákazníci výrazne priplatia. Základné ceny sa zvýšili naozaj výrazne. Napríklad populárne Berlingo sa dalo donedávna akciovo zohnať už od 14 990 eur, kým ë-Berlingo štartuje tesne pod 30-tisícovou hranicou. Obdobný nárast sa týka aj ďalších spomínaných typov.
Mnohí zákazníci preferujú diesel
Tieto vany často slúžia ako rodinný dostavník a zároveň vozidlo využívané na podnikateľskú činnosť, s čím súvisí veľký kilometrový nájazd. Mnohí zákazníci preto pri nich preferujú úsporný diesel. Hoci tvorí veľkú časť predajov, z ponuky teraz vypadáva. Zmena iste výrazne ovplyvní popularitu týchto vanov.
Vyškrtnutie spaľovacích motorov zatiaľ zahŕňa len osobné verzie, pri úžitkových vyhotoveniach budú benzínové a naftové agregáty naďalej dostupné. Toyota svoju ponuku nemení. Vďaka veľkému podielu hybridných modelov bude stále ponúkať konvenčné modely Proace City Verso a Proace Verso, ktoré sú príbuznými spomínaných produktov koncernu Stellantis.