Súboje v kategórii terénnych pracovných pickupov nepoľavujú a aj napriek rastúcemu tlaku na elektromobilitu automobilky stále svoje „pracovné náradie“ vylepšujú a snažia sa získať aspoň minimálny náskok pred konkurenciou. A tá je tu veru extrémne silná. Najnovším prírastkom v segmente terénnych pickupov sa pochválila automobilka Mitsubishi, ktorá posiela na trh šiestu generáciu svojho L200. Opäť s naftovým motorom a opäť so zlepšeniami inšpirovanými pripomienkami zákazníkov.
S extrémne pevným rámom
Technickou novinkou, na ktorú v súvislosti s novým L200 upozorňuje automobilka najviac, je úplne nový podvozkový rám. Práve ten určuje charakter a odolnosť auta a zároveň výrazným spôsobom limituje, alebo naopak posúva jeho prepravné schopnosti a výdrž. Mitsubishi zdôrazňuje, že ten v šiestej generácii L200 má podstatne vyšší podiel vysokopevnostných ocelí, jeho torzná tuhosť narástla o masívnych 60 % a pevnosť v ohybe o ďalších 40 %. Novinkou je aj jeho lepšia antikorózna ochrana a údajná schopnosť prežiť dlhé roky týrania vo vlhkom, či slanom prostredí.
Ložná plocha je teraz o 45 mm nižšie nad zemou. Opäť na ňu môžete naložiť tonu nákladu.
Pod prednou kapotou je vždy štvorvalcový naftový motor Mitsubishi 4N16 s objemom 2,4 l. V ponuke sú tri jeho výkonové verzie (110 kW/150 k, 135 kW/184 k a 150 kW/204 k) a šesťstupňová manuálna, aj automatická prevodovka. Zaujímavosťou je, že v prípade manuálnej prevodovky nemá prevodová páka so samotnou prevodovkou žiadne mechanické spojenie a radenie prebieha pomocou elektrických aktuátorov a senzorov. Mitsubishi tvrdí, že systém bude spoľahlivý a v konečnom výsledku prináša mnoho výhod. Pohony všetkých kolies sú tu tiež dva, známe Super Select 4WD-II a Easy Select 4WD. Známa zostáva aj ponuka troch karosérií (Single Cab, Club Cab, Double Cab) a verzie čisto pracovné, či naopak luxusné, zamerané skôr na aktívne trávenie voľného času, než na tvrdú prácu niekde v lome.