Tevva Electric Trucks alebo tiež Tevva Motors je pomerne mladá britská firma. Existuje necelých desať rokov, vo svojich radoch má však zaujímavé postavy automobilového priemyslu. Nemá význam vymenovávať všetkých, ale mohli by sme spomenúť aspoň dvoch ľudí.
Dale Grewer je bývalý šéfdizajnér koncernu Jaguar Land Rover a práve on je zodpovedný za návrh nového nákladného auta s jednoduchým názvom Tevva. Tým druhým človekom je Ken Scott, pre zmenu niekdajší technický riaditeľ automobilky Bentley Motors, ktorý na celý projekt elektrickej novinky dohliadal.
Tieto mená pochopiteľne nie sú zárukou úspechu. O tom rozhodnú zákazníci a celkom nepochybne i politici či úradníci, ktorí rozhodujú o zavádzaní bezemisných zón v rámci mestských aglomerácií. A čím chce Tevva osloviť potenciálnu klientelu?
Ako sme už spomenuli, ide o nákladný automobil s celkovou hmotnosťou do 7,5 tony, pričom výrobca sľubuje užitočné zaťaženie „viac ako dve tony“. Objem nákladového priestoru zatiaľ tiež nebol upresnený, Tevva však hovorí, že auto je schopné zobrať na palubu šestnásť normovaných europaliet.
Od roku 2023 aj na vodík
Kapacita batérií či výkon vozidla tiež čakajú na odhalenie, britská firma však chystá dva typy pohonu. Čisto elektrický model má mať dojazd 250 kilometrov, takže sa bude hodiť maximálne na poskakovanie „okolo komína“. Oveľa zaujímavejšie však vyzerá udávaný akčný rádius vodíkového variantu. Model s palivovým článkom by mal mať dojazd 500 kilometrov.
Tevva poháňaná elektromotormi a batériovými akumulátormi sa dá objednávať už v tejto chvíli, prvé autá ale budú dodané až v druhej polovici roka 2022. O niečo dlhšie dodacie lehoty čakajú na záujemcov o vodíkové verzie. Model s palivovým článkom bude uvedený na trh až v roku 2023.
Produkcia novinky bude prebiehať v londýnskom Thames Freeport, továreň má vytvoriť 1000 pracovných miest a Tevva Electric Trucks chce od roku 2023 vyrábať 3000 nákladných vozidiel ročne.
zdroj: Tevva