Kalifornská automobilka Tesla by mala v roku 2022 konečne spustiť produkciu kamióna Semi, od jeho premiéry už ubehlo takmer 50 mesiacov. Počas toho sa objavil na americkom súde. Dôvodom bolo obvinenie mladej firmy Nikola Corporation, ktorá nákladiak z dielne Elona Muska označila za kópiu svojho vlastného produktu One. V týchto dňoch si obvinenie rozmyslela.
Problémom bol tvar kabíny či čelného skla
Žaloba podaná v roku 2018 bola od počiatku prinajmenšom zvláštna. Netýkala sa totiž žiadnych originálnych technických prvkov, ale najmä tvaru kabíny a čelného skla či umiestnenia dverí. Nikola má totiž viaceré riešenia patentované. Napriek tomu, že obdobný dizajn už skôr prezentovali na svojich konceptoch viaceré ďalšie spoločnosti.
Tesla argumentovala na súde práve podobnosťou vodíkového modelu Nikola One so staršími dielami iných firiem. Tá nie je náhodná, sporné rysy sú jednoducho výsledkom snáh o čo najlepšiu aerodynamiku a rozhľad vodiča. Nikola Corporation napriek tomu žiadala od Tesly za porušenie patentov odškodné vo výške 2 miliardy dolárov (1,77 mld. eur).
Zakladateľ firmy má na krku viacero obvinení
V utorok kontroverzný start-up žalobu stiahol a Tesla tak nemusí čeliť miliardovému súdnemu sporu o jej ťahač. Zakladateľ značky Nikola sa však pred súdom opakovane objaví. Trevor Milton je totiž obvinený z viacerých trestných činov podvodu a jeho firma už v decembri súhlasila so zaplatením pokuty 125 miliónov dolárov (110 mil. eur).
Koncom minulého roka okrem toho spoločnosť Nikola Corporation dodala prvé elektrické kamióny Tre. Tie nie sú jej vlastným dielom, ide len o prepracovaný model S-Way od talianskeho výrobcu Iveco. V jej nemeckej fabrike boli pilotné exempláre aj zmontované.