Tatra Force si vďaka svojim dvom doterajším generáciám vydobyla povesť legendárneho univerzálneho modelu, ktorý v plnej miere nahradil niekdajšie modely T815. Nedávno sa na trhu objavila už jej tretia generácia s ambíciou byť ešte lepším a odolnejším autom vhodným aj do sťažených podmienok. Dvojnásobne to potom platí pre jej armádne, či hasičské verzie. Práve tými sa teraz pochválila kopřivnická automobilka, pričom rozsahom predvedených verzií prezentovala široký záber tohto modelového radu.
Vlajkovou loďou ponuky pre hasičské zbory zostáva Tatra Force 10x10 s dvojdverovou kabínou určenou pre prevoz veľkého objemu vody a hasiacich látok (na titulnej fotke). V podstate slúži ako akýsi pojazdný „rybník“ pri potrebe dopravy hasiacich látok pri rozsiahlych požiaroch. Jej obrovskou výhodou je schopnosť prepravy aj v ťažkom teréne, pričom obratnosť v stiesnených priestoroch zvyšujú až štyri riaditeľné nápravy. Čo je ešte zaujímavejšie, v prípade špeciálnych požiadaviek dokáže Tatra Trucks ponúknuť aj podvozok so všetkými piatimi riaditeľnými nápravami. Pre úplnosť dodáme, že táto verzia naraz odvezie až 21 000 l vody.
Verzia Tatra Force III 6x6 je univerzálne zásahové vozidlo určené na prepravu mužstva 1 + 3 so zvýšenou priechodnosťou ťažkým terénom. Práve táto Tatra je nástupcom dnes už legendárnej T815 CAS-32.
Základnou platformou pre hasičské aplikácie zostáva aj naďalej verzia Force III 4x4 s dlhou kabínou. Tá môže byť komfigurovaná podľa požiadaviek pre mužstvo v zložení 1 + 5 alebo až 1 + 7. Verzia Tatra Force III 6x6 môže byť vybavená dvojicou zadných náprav bez riadenia, alebo pre zlepšenie manévrovateľnosti pri zásahoch aj zadnou poháňanou a zároveň riadenou nápravou (riadené sú teda obe krajné nápravy). Táto verzia je určená najmä pre montáž veľkoobjemových cisterien. Zaujímavou verziou je aj špeciál Tatra Force III 6x6 určený na vyprosťovanie zapadnutých áut, či úpravu prístupových ciest v sťažených podmienkach. Je vybavený prednou radlicou určenou na prerážanie prekážok, prípadne úpravu povrchu a ďalej dvojicou hydraulických navijakov s vývodom dozadu s otočnou kladkou. Špeciál je možné dodať aj v konfigurácii s tzv. „krabím“ chodom, teda s riadenými aj hnanými všetkými tromi nápravami.
zdroj: THT Polička, Tatra Trucks